Min hund haltar ibland??

L

lie

Har en golden tik på 5 år.. Sen i måndags så har jag sett när jag har varit ute på promenad att hon haltar till lite ibland på v.fram..
Idag när vi var ute på en långpromenad så lägger hon sig ner och vägrar att fortsätta gå.. Då jag försöker ta upp tassen som hon verkar ha ont i så vill hon inte böja på benet... Men 5 min senare är hon som vanligt igen dvs. Hoppar och skuttar...

Vad tror ni att det kan vara??? Jag ska ringa vet. i morgon ..

Usch vad orlig jag blev nu:cry:

Sv: Min hund haltar ibland??

kanske någon lindrig luxation? eller så har hon bara överansträngt/vrickat sig. Omöjligt att svara på, men jag hoppas det inte är något allvarligt.

*håller tummarna*

En kompis afgahntik blev halt när hon varit ute för länge när det var kallt. Vet inte varför..

Åk till vet. och kolla..

Har du röntgat armbågarna? Kan vara pålagringar. Om det trots vila inte ger sig skulle jag nog fara in till en veterinär för grundkoll - hellre en gång för mycket til vet än en för lite.

Javan

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 086
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 008
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 510
Senast: iNTOHiMO
·
Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 958
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30