Min hingt åring åker till hingstbete

Rotterö

Trådstartare
Nu på lördag kör vi i väg med vår hingst åring.
han skall vara borta till 1 september.
Det känns jobbigt. Men bra för honom.
Han skall få 25 kompisar på en stor Ö i Bohuslän Bassholmen.
Det är koll på dom . De kollar hullet på dom, avmaskar 2 gånger, verkar 2 gånger. kostar 2,300kr+Färja äver.
Det blir nog en jobbig dag. Kl 10 ska vi vara där och åka över. Sedan släpps alla förts 1330. Då ska vi stå med honom i grimma hela dagen. Får se hur detta går håll tummarna. :angel:
 
guud va underbart, skickade min som 3 åring förra sommaren på hingstbete.
Saknade honom enormt mycket.
Hade gärna lämnat kvar monstret den dagen jag skulle hämta hem honom :devil:
 
Åh vad kul! Men du, se till att kolla hullet själv från augusti ungefär.
 
nej nej felet med honom var endast att han gått på lösdrift i stort sett i 2½ år och ej blivit hanterad. Jag hade honom några månader på jobbet och sen när dom ej hade bete så valde jag att skicka honom på bete just för att han skulle få gå ute och slippa stå uppstallad.
Nu är han dock kastrerad och mycket lugnare men att han var jobbig hade endast med att han var ouppfostrad.
Skicka du med GOTT samvete.
Sen börjar allvaret för hästarna.
 
Bassholmen har jättegott rykte och jag har inte sett en enda mager häst komma därifrån!! :D
 
Dessvärre har jag det. Betet jag hade min på i 2 år hade också bra rykte, men jag har bildbevis på hur magra de allra flesta var när jag tog hem min.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Nu ska jag rida in min 3 1/2 åring! Men vill ha lite tips:) Hans utbildningsstatus nu är ganske låg. Vi började i slutet av mars...
2
Svar
22
· Visningar
5 725
Utrustning Jag köpte en ny häst i slutet av augusti. Det är en väldigt grön 6-åring som saknade allt vad muskler heter. Han är glad och positiv på...
2
Svar
27
· Visningar
4 328
Senast: Sofie_B
·
Avel Min 1 åring går nu på lösdrift(går in i box på natten) med andra 1 åringar. Det har funkat väldigt bra, men nu har han börjat bli lite...
Svar
11
· Visningar
1 497
Senast: ZABA
·
Hästvård Hej! Min häst är inte ok, men jag blir inte klok på hans symptom. Nån annan kanske har nån idé? För drygt 3 veckor var min häst halt...
Svar
15
· Visningar
2 138
Senast: _86a_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp