Min hings trivs inte på betet.

diddl

Trådstartare
Min hings på snart 2 år trivs inte på betet.
Jag vet att han är mycke låg i rang efter att han har ståt på lösdrift som han inte klarade av fick ta hem honom fråd det.
Han älskar att stå i sin box och leka med sina valak kompisar på 9 år.
Till saken är att jag har årnat ett bete åt honom med 2 st hingstar som kompisar.
De första veckorna tycktes det vara ok och han lekte och tyckte inte jag var intresant. Dom sista veckorna står han mer och mer för sig själ. Jag bytte hage på dom för att röra om lite men han blir jagad och biten. Suck
I dag när jag var nere hos honom ville han inte gå in i hagen igen stegrade och kom lås och gick i väg hemmot. Han bara gick och gick tills jag fick kontakt med honom. Förökte igen och han stergrade men jag fick in honom. Vad ska jag göra har inget bete kvar hemma.
Mina andra hästar ska på bete i 2 veckor ska jag flytta honom till dom så att han får lite andrum eller blir han ännu mer mobbad när han kommer till baka till hingstarna.:crazy: :crazy: :crazy:
Han beter sig lika dant som när han var på lösdriften och han har varit på bete i 5 veckor nu.
Dumaste är att det är mitt bete
 
Sv: Min hings trivs inte på betet.

Stackars liten. Jag hade nästan samma problem när min häst bytte stall. HAn totalvägrade att gå ut i hagen. Men det släppte efter ett tag när vi bytte hage. Men kan du inte ha dom ihop med dina andra hästar. Om det är till dom han vill varför krongla till det. Han blir nog gladare av att komma till sin gamla kompis som han brukar leka med.
 
Sv: Min hings trivs inte på betet.

Ojämt antal hästar kan gå bra men gör det ofta inte. Jag hade absolut inte tvingat honom att gå kvar utan flyttat med honom med de andra hästarna ifall du har möjlighet. Synd om honom. Han kan ju tyvärr inte själv välja sitt sällskap.
 
Sv: Min hings trivs inte på betet.

Min fd hingst ville inte leka alls med den jämnåriga som jag hade fixat till honom.
Men de gick med min äldre val. som fick underhålla bägge- varförsig.

Skulle dela av hagen o "stoppa in" en äldre snäll häst.
 
Sv: Min hings trivs inte på betet.

:cry: Stackarn

Jag skulle hellre ta hem honom och stödfodra om han vantrivs så.... eller om du som sagt kan dela av hagen och ha nån snäll häst som sällskap....
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 993
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 257
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 657
Senast: svea
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 233
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp