P
poncho
har en nordsvensk travare som jag ägt ett år...har jobbat honom värligen från grunden...(trodde jag) i dag vill han inte trava utan väljer endast galopp och då bara höger galopp som han har lättast för. tränar övergångar..skridande skritt, ber och trav men det blir bara galopp (i mycket samlat tempo) men det är ju inte det jag är ute efter. Har provat att själv använda kroppen som takt men det går inte. Han bär sig bra i skritt men har jobbigt i traven. Även när jag tömkör honom väljer han galopp. Snälla har någon ett bra tips jag kan jobba på. (har även använt mig av rösten som han är van med men icke)
I går fick jag honom att trava tre steg efter skritt, berömde honom och där avslutade vi för dagen. han tror plötsligt att allt går ut på att galoppera, syns även i hagen. Vet någon vart man kan köpa easyboots i större storlekar passande norsvensk?
I går fick jag honom att trava tre steg efter skritt, berömde honom och där avslutade vi för dagen. han tror plötsligt att allt går ut på att galoppera, syns även i hagen. Vet någon vart man kan köpa easyboots i större storlekar passande norsvensk?