Min häst börjar bli tunn över ländrygg och rumpa

LEOLIN

Trådstartare
Min gamle häst på 20 år är ute på bete, ett stort bete och har blivit rund om magen men tappat hull över rygg och rumpa.
Han har inte blivit riden då jag har varit skadad själv.
Vad ska jag göra? Stödfodra? Eller kan han ha blivit sjuk? Han ser ut att må ok annars

Sv: Min häst börjar bli tunn över ländrygg och rumpa

Börja med att ge honom mer protein, förslagsvis lusern om han äter det. Bete innehåller normalt inte så mycket protein så här års och gamla hästar har större behov än yngre. Dessutom så går en hel del av det hästen äter till att göra vinterpälsen under juli/augusti lite beroende på var man bor i landet. Det gör att många hästar behöver tillskott under den här perioden för att hålla hullet.

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 110
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 062
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar