Min häst badar i vattenhinken.

Pia

Trådstartare
Vi har satt fast hans hinkar i väggen för att han inte ska kunna välta ut dom, men han lyckas iallafall få ut det mesta på golvet.
Tidigare har han alltid gjort så här:Han tar en hötuss i munnen och doppar den i vatten, tar ett steg tillbaka och låter vattnet rinna av i spånet. Nu har han vidareutvecklat leken med att doppa hela huvudet i hinken. Det skvätter åt alla håll och han blir fullständigt dyblöt. Vatten i öronen, pannluggen är en enda blöt kvast, SUCK!
Han brukar doppa huvudet i badkaret på sommaren, men nu är det ju kallt. Dels är jag rädd att han ska bli sjuk, dels kan ni nog räkna ut hur mysig hans box blir. "Torr och ren liggplats" är bara att glömma.
Någon som har nå´n lysande idé? Det måste gå att överlista kräket på något sätt.
Vattenkopp är inget alernativ, vi har inte råd att dra in vatten i stallet än på några år. Jag kan tillägga att tänderna nyligen är kollade, och dom var bra, så det är inte därför han gör så här. Jag tror inte heller att han är uttråkad, han står i boxen mellan 21 och 07.
Hjälp mig att uppfinna något han inte kan bada i!

Sv: Min häst badar i vattenhinken.

Pia skrev:
Vi har satt fast hans hinkar i väggen för att han inte ska kunna välta ut dom, men han lyckas iallafall få ut det mesta på golvet.
Tidigare har han alltid gjort så här:Han tar en hötuss i munnen och doppar den i vatten, tar ett steg tillbaka och låter vattnet rinna av i spånet. Nu har han vidareutvecklat leken med att doppa hela huvudet i hinken. Det skvätter åt alla håll och han blir fullständigt dyblöt. Vatten i öronen, pannluggen är en enda blöt kvast, SUCK!
Han brukar doppa huvudet i badkaret på sommaren, men nu är det ju kallt. Dels är jag rädd att han ska bli sjuk, dels kan ni nog räkna ut hur mysig hans box blir. "Torr och ren liggplats" är bara att glömma.
Någon som har nå´n lysande idé? Det måste gå att överlista kräket på något sätt.
Vattenkopp är inget alernativ, vi har inte råd att dra in vatten i stallet än på några år. Jag kan tillägga att tänderna nyligen är kollade, och dom var bra, så det är inte därför han gör så här. Jag tror inte heller att han är uttråkad, han står i boxen mellan 21 och 07.
Hjälp mig att uppfinna något han inte kan bada i!

måste bara få säga såhär mitt i natten när humorn är 0 att guuuu vad roligt det låter! :love:

förstår ditt problem! ska fundera lite så ska jag försöka återkomma om jag kommer på någon smart idé! Lycka till så länge!

kreativiteten såhär dags e inte på topp...men man kanske kan konstruera nån vattenflaska liknande sån som kaniner o hamstrar o sånt har..? alltså e jättestor upponervänd flaska/dunk o så nån liten ho han dricker ur..för när den är full rinner väl inte vattnet ner utan stannar tills han börjar dricka...? eller..min hjärna kanske inte fungerar korrekt just nu..?

hahahhaha! nu när jag läser detta låter det helt sjukt roligt, en stor vattenflaska upponer, hahaha!
men värt o pröva?

Jag kan tyvärr inte komma på nåt fiffigt!
Min häst tvättade sina hovar i sin vattenspann, så det var alltid dyngsurt inne hos henne!
Så jag satte spannen i krubban och då slutade hon!

Helt klart värt ett försök. Kanske man kan skruva dit en liten hink, som han bara får ner mulen i, och en stor dunk över. :bow:
Häst-skrället tror att han är en liten gullig kanin, så det skulle passa bra, om det funkar.

japp, då e det värt ett försök! hoppas det funkar!
du får skaffa en pool utanför som han kan bada i ;)

Köp en krubba till och häll vattnet i krubborna. Så har vi fått göra.

Köp en krubba med sånna stänger på sidorna? Alternativt konstruera nåt liknande själv.

Liknande trådar

Hästvård Nu behöver jag er hjälp! Min häst har en otrolig passion för vatten, hans främsta intresse är att anlägga swimmingpools och tillverka...
Svar
11
· Visningar
1 326
Senast: Lihna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama