Min gulliga katt!

kopparberg

Trådstartare
Hon gosar med telefonen när hon hör min röst! :love:

Jag flyttade för snart 2 år sedan. Och kunde tyvärr inte ta med kissen, så hon fick flytta hem till mamma.
Så nu träffar jag tyvärr bara denna totalt underbara katt max en gång i veckan. :cry:

I allafall så provade jag och mamma en gång på skoj när vi pratade i telefon, att jag "pratade" med katten.
Hon har varje gång vi gjort det, lyssnat MKT uppmärksamt och mamma har sett att hon kände igen min röst i telefonen.

Katten är inte gosig med ngn annan än mamma eller mig, men senaste gången jag "pratade" med henne i telefon, då började hon "stångas" och gosa med telefonluren! :love:
Och just "stångas", det gör hon BARA med mamma och mig!

Hur gosiga är de inte de små liven?! :bow: :love:

Ngn mer som har en katt med udda egenheter? Jag kan ju prata i telefon med min, men jag måste ju erkänna att det är jag som står för pratet... :angel:

Sv: Min gulliga katt!

Jag pratar i telefon med min också. :) Han ser lite konfunderad ut, men lyssnar uppmärksamt, spinner, och stryker sig mot/slår på/biter i telefonen. :D

Underbart! :love:
Jag undrar vad de små liven tänker och tror egentligen när de hör ens röst komma från en lur?
Jag pratar ibland med familjens hund i telefonen men hon brukar bara gny för hon blir förvirrad alternativt stå och skälla vid dörren för att hon tror att jag ska komma.

Man skulle ju kunna ge en peng för att få se vad de tänker ibland! :D

Min katt har en annan märklig egenhet som hon endast "utövar" på mamma eller mig.
Om man gosat eller katten förstår man tänker "lämna hemmet" eller henne och hon inte vill, då rusar hon efter och slår en på foten med ena tassen! :D
Aldrig med klorna ute, hon bara liksom boxar till! Och när man sedan stannar, då tittar hon bedjande upp och jamar.
Härom dagen gick hon ett steg längre med mamma, hon rusade ifatt henne och slängde BÅDA framtassarna runt ena vristen på mamma och försökte hålla i! :love:

Jag hörde på ett TV-program att en katt identifierar allt med lukt. Men på ngt sätt så måste ju vissa katter veta att det är matte/husse i luren? Även om de ju måste tänka så det luktar bränt HUR matte/husse kan finnas i luren. :D

åhh! så gör min katt med när jag "pratar" i telefonen. :) hon fick oxå
lov att flytta hem till mamma..
hon är det sötaste som finns.:love: (när jag flyttar till en stoor gård ska hon
bo med mig igen..fast det tar väll 100 år inan det sker..:( )

Var glad att du i allafall kanske kan ta tillbaka din kisse!
Min blev så enormt stressad av att flytta, så jag känner att jag absolut inte kan flytta henne igen! Inte när det tog över ett år för henne att finna sig någorlunda tillrätta hos mamma!

Men det är mysegosigt varje gång jag sover över hos mamma, för då sover katten i rummet jag sover! :love: Annars sover hon alltid hos mamma!

mjo, min kisse hann bli en berest liten dam innan jag bestämde mig
för att hon skulle få stanna hos mamma tillsvidare, så hon följer nog gärna med till ett nytt hem i framtiden, (bara hon får tillräckligt många hyllor att klättra i..:devil: ) .

Men nog fixar du ju hyllor till katten om hon vill ha det! :D
Katter gillar ju att bli fjäskade för! :cool:

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 191
Senast: lundsbo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 974
Senast: Zpunk
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 201
Senast: WildHorse
·
Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 075
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar