Min älskade katt

T

Tiggertjejen

Fattar inte folk att man kör sakta på en privat grusväg?? Min älskade katt blevpåkörd idag och dog! Alla vet att det är vår katt och jag är säker på att våra grannar hade kommit in och berättat det eller ringt, Tidningsbudet kör fort som bara den...

Denna katten har jag sen han var 3 dagar gammal matat med nappflaska för att hans mamma inte tog hand om honom, han var liten redan som bebis och växte aldrig ikapp sina syskon. I 4 år har jag haft min egna speciella katt så kommer det en dum fartdåre och förstör ALLT, hur svårt är det att knacka på och berätta eller ringa, det hade räckt med en lapp i brevlådan!

Hur ska jag nu kunna sova utan en värmande katt vid fötterna, utan en gosig katt på kvällen, utan en jamande katt på morgonen?
Jag vill INTE vakna upp utan Turbo-Tildan han är ju MIN :cry:

R.I.P Tildabebis

PICT0465.jpg

gizmotilda2.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Min älskade katt

Nawwwww så fin han va :(
Vet hur jobbigt det är... Min lämnades oxå på vägen utan att nån sa ett ord....Fy fasiken...

Det är riktigt dålig stil faktiskt. Visst det kan väl vara så att man inte märker att man kör på (?!?) men om man nu märker det borde man stanna/säga till... borde vara LAG på det =)
Min kissunge som vi hade sedan han föddes, (hade hans päron) vart överkörd för något år sen och jag vart jätteledsen när jag fick höra det!! Ingen som sagt till då heller.

Men jag skickar i alla fall en tröstkram och tänk på alla mysiga stunder ni haft!!

Stackare! :(
Jag lider med di. Vet hur ledsen jag skulle ha blivit om det var någon av mina små kissar... :cry:

Tröstkramar
// Anna

Tack allihopa!

Tycker att folk är så respektlösa, alla kryper fram på vägen utom tidningsbudet han drar på rejält!

Fartdåre? Hur vet du hur fort det gick?

Jag körde över en katt häromveckan med bussen. I 50 km/h på 50-väg. Är jag en fartdåre då också kanske? Det finns katter som blir överkörda och dödade i 30 km/h och lägre än så.

Man har skyldighet att stanna och titta ifall den lever, men inte att springa runt och leta ägare. Det är inte bilistens ansvar att hålla reda på katten, det är ditt ansvar som kattägare.

Jag tycker synd om katten, förhoppningsvis dog den på en gång. Men aldrig någonsin att jag kan känna medlidande för en människa som medvetet utsätter sin katt för en sån fara. Och att sen skylla på bilisten... :crazy:

Snacka om att leva i en förnekelse.

MissFideli skrev:
Jag tycker synd om katten, förhoppningsvis dog den på en gång. Men aldrig någonsin att jag kan känna medlidande för en människa som medvetet utsätter sin katt för en sån fara. Och att sen skylla på bilisten... :crazy:

Snacka om att leva i en förnekelse.

Men människa!!! Vad har du för rätt att skriva så till Tiggertjejen när hon är ledsen över att hennes katt blivit överkörd? Har du ingen skam i kroppen! :mad: :mad: SKÄMS!!:mad:

Tiggertjejen: Beklagar det som hänt. Och visst, man har ingen skyldighet som bilförare att leta upp ägaren, men det kan ju inte vara så svårt om ni bor avskilt. Den enda katt jag fått fått överkörd låg platt på vägen 2 m från min trappa. Knappast svårt att räkna ut var den hörde hemma. Och att lyfta bort den från vägen är väl inte heller för mycket begärt tycker man.

För att under alla år har ingen av våra tidningsbud kört under 70 på vår väg, ALLA andra kör i 30, och vi bor avskilt finns bara vårt hus på en halv km1´s radie.

Hur svårt kan det vara att lägga en lapp i brevlådan? (brevlådan var 2 m från katten, han kan ju ha missat att han körde på katten).

Är det oansvarligt att ha en katt ute om den inte vill in? Är det bättre att låsa in en katt och inte ge den friheten att gå ut?

Tiggertjejen skrev:
Är det oansvarligt att ha en katt ute om den inte vill in? Är det bättre att låsa in en katt och inte ge den friheten att gå ut?

Nej men du har inte gjort något fel, två av mina katter går att hålla inne och hålls inne nu - den yngre för att hon är okastrerad och börjar närma sig löp, den ena hanen för att hon ska slippa vara ensam.
Den andra hanen lägger sig platt ned och skriker (:smirk: ) om han tvingas vara inne här.
Fast det går bra i andra lägenheter, tex i mammas lägenhet på sjunde våningen mitt i stan när hon var kattvakt i två veckor, då sa han ingenting.
Men skulle jag vägra honom att gå ut genom altandörren... det går inte, han river huset då.

Verkligen tråkigt att din katt är död :(

Alltså vi bor på landet har en lite grusväg utanför som dessutom är privat så det är knappt trafikerad, militärt område så det är helt enkelt förbjudet att köra där om man inte bor eller känner folk här, finns liksom 3 hus på vägen.

Mina katter får alltid lov att gå ut om det vill det. (har visserligen bara en nu)

Tack snuffsan.
Jag tycker att det handlar om respekt till ägaren till katten, struntar i vilken skyldighet man har eller inte.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har stora problem med min hon katt. Hon föddes ensam utan syskon, inga döda kattungar föddes utan bara hon. Hon är korsning...
Svar
17
· Visningar
3 059
Övr. Katt Detta är berättelsen om Svinto, en blå huskatt. Svinto föddes för ett gäng år sedan nere i skåne. Han fick flytta till sin nya...
Svar
4
· Visningar
1 174
Senast: OhNoez
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Säng
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur