Min älskade vovva!

Gesska

Trådstartare
Måste få berätta vad som hände här för en liten stund sedan.

Jag va iväg med Nowa och kom på att ja inte hade ngra godisar med mej.
Så jag band henne utanför konsum och sprang in för att köpa lite hundgodis. Efter ett par minuter (jag stod vid kassan) så roppar ngn att det är en hund i affären.
Sen ser jag nowa komma farande till mej. UTAN halsband och koppel. Jag släppte godiset och tog med mej henne ut.
Där fanns inte heller koppel lr halsband.

Då kommer det en påverkad kvinna vingligt cyklande med Nowas halsband och koppel. Jag fick tbx dom och frågade vart hon hade hittat de. Hon sa då att de legat på marken. Men det var ett par invandrar gubbar som talade om att hon hade släppt lös Nowa och tagit kopplet och stuckit/ schasat iväg Nowa som då sprungit rätt in i affären efter mej.


Fy för sånna människor! Just pga att jag inte litar på folk som hundarna brukar vara hemma om ja ska förbi affärn. ALDRIG att ja kommer att binda hund utanför igen!!
Det hade ju kunnat gå jätteilla! Hon hade ju kunnat bli stulen!
Nowa har superbra inkallning, när hon själv vill... annars är den ganska kass. Hon hade ju kunnat sticka iväg vart som helst och hon höglöper! :eek:

Vad jag är glad att hon kom efter mej, att hon sökte reda på mej ist för att sticka iväg! :love:

Vill egentligen inget med tråden, bara prata av mej.
Men ni som lämnar era hundar utanför affären, tänk er för en gång till.. detta var INTE en rolig upplevelse!


 
Sv: Min älskade vovva!

Eller; om någon mindre nogräknad hanhundsägare hade gått förbi och låtit hundarna träffa varandra så att de hade suttit ihop när du kommit ut! :eek: Vad hade du sagt då? Nej, lämna ALDRIG en hund obevakad så att någon kan komma i direktkontakt med den.

Men lite gulligt är det att hon kom inspringandes i affären för att leta rätt på dig!
 
Senast ändrad:
Sv: Min älskade vovva!

Vet inte vad jag hade sagt, hade nog vart mer fokuserad på att åka till vet för spruta..

Nej jag brukar inte lämna dem ensamma.. någonstans.
 
Sv: Min älskade vovva!

Jag kommer ihåg när jag var yngre, då kunde vi alltid binda hundarna utanför affären när vi hade ett snabbt ärende in för ingen tänkte tanken då att sno dom eller göra dom illa.
Men numera vågar jag det inte, kanske kanske kanske i denna lilla byhålan där alla känner alla, men knappt det äns!

Kan det inte varit så att den påverkade kvinnan skrämt henne så hon sprang helt enkelt till tryggheten hon visste om, dvs dig!
 
Sv: Min älskade vovva!

Gjorde vi också förr, bodde i ett litet samhälle o mamma skulle "bara" in o köpa mjölk. Genom ett fönster ser hon några barn kasta sten o pinnar på hunden :crazy:

Jag lämnar ALDRIG min hund uppbunden utan tillsyn.

Tur att det gick väl :)
 
Sv: Min älskade vovva!

I vårt samhälle var faktiskt alla barn snälla mot hundarna när jag var yngre, vet inte varför men jao dom var det, fanns kanske mer respekt för levande ting då eller nått, jag vet inte?!
 
Sv: Min älskade vovva!

Nej ursch ! Men ruskigt bra att hon sprang och letade efter dej, som någon annan skrivit..

Hatar såna människor och är alltid lika rädd när jag sätter min utanför kiosken / affären.. >_<
 
Sv: Min älskade vovva!

För min egen del är det lugnt, eftersom jag aldrig skulle lämna mina hundar utanför en affär någonsin.
Just för att det kan hända allt för mycket och mina hundar är värd långt mycket mer än så.
Nix, det finns inget inne på affären som kan vara värt så mycket...
 
Sv: Min älskade vovva!

Jag är glad att det gick bra, men jag kan inte förstå hur man kan binda upp en höglöpande tik utanför en affär och gå därifrån.
 
Sv: Min älskade vovva!

Helt otroligt korkar gjort och finns inget försvar för det.
Enda bra med hela händelsen är att jag lärt mej en verklig läxa.
Jag hade tur, det kunde ha gått riktigt illa för min lilla tjej.
 
Sv: Min älskade vovva!

Jag blir faktiskt förvånad över hur många det är som binder sin hund vid affären. Än mer förvånad blir jag över affärer som sätter upp krokar och sen en skylt där det står "parkera din hund här", eller "hundparkering". Det är levande varelser vi pratar om!!
Finns en affär runt hörnet här där det ofta sitter hundar "parkerade".
Och hur tänker man när man "parkerar" sin hund utanför en stor matbutik där det passerar hur mycket folk som helst, hela tiden?? Det går över mitt förstånd...
 
Sv: Min älskade vovva!

Jag blir faktiskt förvånad över hur många det är som binder sin hund vid affären. Än mer förvånad blir jag över affärer som sätter upp krokar och sen en skylt där det står "parkera din hund här", eller "hundparkering". Det är levande varelser vi pratar om!!
Finns en affär runt hörnet här där det ofta sitter hundar "parkerade".
Och hur tänker man när man "parkerar" sin hund utanför en stor matbutik där det passerar hur mycket folk som helst, hela tiden?? Det går över mitt förstånd...

Jag har inget annat val än att sätta henne utanför då hon inte kan vara hemma själv. + Att människan är lat och tänker att man slår två flugor i en smäll = affären + hunden blir rastad..
Jag sätter aldrig min hund utanför en stor matbutik, mindre affärer och kiosker däremot, där jag vet att jag hör henne in om hon skulle skälla. (vilket hon gör på vissa ställen när folk går ut ur affären)
 
Sv: Min älskade vovva!

Jag tillhör oxå den (lata) skara som i vissa fall binder hunden utanför affären. Dock är det bara vid kvarters butiken. Korkat jag visst men ska jag bara ha en liter mjölk eller lite godis så..... Men skulle aldrig göra det när hunden löper. Sen tror jag (hoppas i alla fall) inte någon är så dum att dom går fram till 3 st hundar varav 2 stora.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Är i en situation som skulle kunna utvecklas till osämja mellan oss grannar om vi inte gör något bra av detta. Vill gärna ha era tankar...
2
Svar
35
· Visningar
5 749
Senast: bigganl
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp