MIM hundbur eller Artflex hundbur?

Sandy3

Trådstartare
Hej!

Jag undrar om du kan tipsa/rekommendera någon av dessa bilburar? Vilken hundbur tycker du funkar bäst?

Mina krav är:

- Dubbelbur som ska passa 2 mindre hundar ( ca 30 i mankhöjd.)
- Gärna skrammelfri.
- Låsbara grindar.
- Kunna hänga in en vattenskål.
- Avtagbar mellanvägg. ( Vill att dom ska kunna sitta ihop, dom trivs väldigt bra tillsammans.)

Skulle bli jätteglad och tacksam om du kunde svara!

Jag valde bort mim pga risken att min ena skulle kunna trycka mellan huvudet och fastna.
De har även problem med skrammel på vissa burar. Något som går att åtgärda med extra delar vilket jag tycker är dåligt med tanke på hur dyra deras burar är.

Mina åker i Robust, måttbeställde och fick superservice!

Mellan de två valen hade jag valt Artflex. Vi har Mim och är inte nöjda. Den skramlar. Sambon får regelbundet meka med den för att hålla den tyst. Det kommer bli ett burbyte här så småningom. Tycker mim är överreklamerade pga det höga priset.

Jag älskar Artfex! krocktestad, säker, skrammelfri och prisvärd jämfört med de andra krocktestade burarna. Snabb och enkel att bygga ihop var den också. Mina två (med mankhöjd 30 och 32 cm) åker i en medium utan vägg emellan.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
632
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Oklar sårskada?! Hjälp