Miljövänlig rengöring av diskmaskinen

SpanskaLoppan

Trådstartare
Jag har ibland kört nån såndär diskmaskinsrengöring som man ställer in i maskinen och sedan kör ett program. Men det känns ju lite sådär, lär ju vara fullt av kemikalier i.
I övrigt städar vi mest med citron, bakpulver och ättika. Såpa till golven och om något är riktigt smutsigt.
Kan man använda något av detta för att få rent i diskmaskinen? Den behöver väl också en städning ibland tänker jag. Ättika funkar ju i tvättmaskiner?

Jag använder ättika inuti maskinen. Ställ in ett glas ättika på översta hyllan och kör maskinen som vanligt (tom alltså). Blir skinande rent fast resultatet beror nog på hur pass hårt vatten man har.

Brukar ta loss maskinens "mjukdelar" och handdiska dem med en bra borste lite då och då, och rensa filtret ordentligt så klart.

Jag har ibland kört nån såndär diskmaskinsrengöring som man ställer in i maskinen och sedan kör ett program. Men det känns ju lite sådär, lär ju vara fullt av kemikalier i.
I övrigt städar vi mest med citron, bakpulver och ättika. Såpa till golven och om något är riktigt smutsigt.
Kan man använda något av detta för att få rent i diskmaskinen? Den behöver väl också en städning ibland tänker jag. Ättika funkar ju i tvättmaskiner?

Ett par matskedar citronsyra i diskmedelsfacket är bra.

Liknande trådar

Hemmet Jag behöver lite hjälp. Det är såhär att både jag och min karl tycker om att ha rent och fräscht runt oss men det är mest jag som...
Svar
4
· Visningar
1 484
Senast: Maira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025