Middagsbjudning och intensiv helg

Status
Stängd för vidare inlägg.
I lördags hade vi middagsbjudning, vet inte hur länge sen vi hade folk över på middag sist.
Kul var det även om middagen blev sen (väldigt sen)

Först var vi och tittade på sonen som hoppade JDM i Sydpoolen Södertälje. Det gick ganska bra och han slutade fyra i höga (5m) och femma på en-metersvikten. Det var även hans debut i tävlingsammanhang på höga.

Sen spurt ner till båtklubben för att hämta gröna lillbåten som skulle köras hem till tomten över sommaren.
Jag åkte hem lite i förväg för att förbereda maten, men j-vlar vad snabba sambon och kompisen var på att köra. Hann knappt komma innanför dörren innan dom också var hemma

Bjöd på trerätters lakto-ovo-vegetariskt då killkompisen är vegetarian
Båda blev jätteglada för att vi ansträngt oss så, men jag tyckte inte det var så konstigt. Roligare om alla kan äta samma mat

I alla fall blev menyn följande:
Förrätt: Zuccini-soppa med sting, och västerbottenost-chips med topping (grönmögelmjukost och avokado-créme)

Varmrätt: Ugnsomelett med soltorkad tomat och getost, ljummen potatissallad med sparris&färsk spenat och honung/citronvingerätt, blandad grönsallad med tomat och hallonvinegrätt

Efterätt: Pannacotta med sylt på fyra bär

Tror alla var grymt mätta efteråt

Söndagen var det hopptävling i stallet, vi var utan ansvarig instruktör vilket alltid är lite läskigt.
Men alla skötte sig super, vilka föräldrar och vilka barn "jag" har :D

Sen på söndag eftermiddag tog allt ut sin rätt och jag somnade på soffan med feber

Men ändå kul helg allt som allt
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp