Fiorano

Trådstartare
Är det någon mer här som har en häst som sluata äta i samband med behandling av Metacam?

Min fick det i fem dagar som del i bahandling för en lindrig kotledsinflammation. Hon slutade äta både kraftfoder och hö under tiden. Då satte jag dock inte ihop det med Metacamet utan trodde att det var för att hon var rastlös och inte ville vila (gick visserligen i hagen som vanligt, men vari väldigt god kondition när hon blev halt).

Nu äter hon normalt igen, har blivit bättre sen jag började ge Equion i fodret.

Är lite nyfiken på om det är en vanligt bieffekt ellr om bara min pålle är känslig?

Sv: Metacam

Nä, min superkräsna häst SLICKADE krubban väldigt noga då han fick Metacam, har aldrig hänt förut ! Han måste älskat det.....

Jag sprutade det direkt i munnen. Så det var inte för att det fanns i maten som inte ville äta. Däremot undrar hur det påverkade magen? Vet ju att Butta inte är särskilt snällt mot magen, men jag trodde att Metacamet var snällare...

Det ska vara snällare än Butta, men det är fortfarande ett NSAID-preparat och de kan ju ge irritation på mag- tarmkanalen.

Lite irriternade faktiskt att veterinärerna inte informerar om detta! Är ju ganska vanligt idag me länsliga magar på hästar...

Liknande trådar

Hästvård Flytta gärna denna tråd om den ligger fel :) Köpte min nya häst i februari-09. Hon veterinärbesiktades på klinik, veterinären blev...
Svar
10
· Visningar
2 105
Senast: Mariona
·
K
Hästvård Har ett 6-årigt arabsto som i maj drabbades av fång till följd av alltför gott bete. Distriktsveterinären var ute och behandlade henne...
Svar
13
· Visningar
1 524
Senast: Kira2002
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama