Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan ge vanlig bakjäst som man köper i affären! 1 paket om dagen. Innehåller mkt b-vitamin naturligt och tror även det är ganska proteinrikt. Min häst är jäkligt kräsen men han åt det faktiskt!
Då jag är mycket tveksam på om alla flytande eller pulver tillskott som b och e vitamin fungerar så undrar jag om det finns mera naturliga foder man kan ge hästen som tillför nyttiga ämnen?
Då jag är mycket tveksam på om alla flytande eller pulver tillskott som b och e vitamin fungerar så undrar jag om det finns mera naturliga foder man kan ge hästen som tillför nyttiga ämnen?
Ja, jäst innehåller B-vitamin.Förklaringen jag fick till varför hästen blev bra i magen av bakjästen var att den innehåller så mycket b-vitamin, så det hjälper tarmarna att stabiliseras.
Dessutom kommer jag ihåg när jag var liten, och fick bjäst, som var jäst i tablettform, pga b-vitaminet.
Så mitt svar skulle bli att: JA, jäst innehåller b-vitamin.
Är det något fel på ditt grovfoder (hö/ensilage)? Vilka brister har du i din foderstat som du vill åtgärda med tillsatser? Eller är det bara så att du har pengar över som du vill bli av med?
Vi ger våra hästar: ensilage, Krafft Protein (bara sto/föl) samt mineral Grön (bara sto/föl). Det innebär att "normalhästen" hos oss får bara analyserat grovfoder.
I vissa stall brukar det gå inflation i tillsatser. Så här kan det låta: "Åh, ger du inte XX, helt fantastisk, det hjälper mot ---. Du måste bara prova...". Att stå emot grupptrycket i ett sådant läge är inte lätt om man känner sig det minsta osäker.