Mera dog, bra dåligt?

MissourisTopsanna

Trådstartare
Har fått höra att mera dog är superbra. Funderar på att köpa foder därifrån till min 11månaders oreggade border collie. Det är ju inte dyrt heller. :)

Han är kräsen i maten, ratar även de flesta godisar, dock ganska lagom i hull, men mer åt det smala hållet än runda. Väldigt aktiv och pigg hund som är helt deckad i slutet av dagen.

Ska kastreras 7 juni.

Någon som kör på mera dog nu, vilket foder och varför? Tänkte beställa hem imorgon, Junior 2.

Sv: Mera dog, bra dåligt?

Innehåller alldeles för mycket spannmål för att jag skulle ge det till min hund. Skulle hellre ge Standardt, hos animail kostar en säck på 13 kg runt 400-500 kr.

Jag ger Mera dog energy till min schäferhane på 4 är. Jag är jättenöjd! Han är bra i magen, välmusklad och jättefin i pälsen. Jag har inget att klaga på!

Jag ger Mera Dog till mina hundar och det fungerar toppen vad gäller päls, muskler, mage och energi.
Har 4 mycket aktiva "fjärilar" och med Mera Dog håller dom vikten även under hårdare träning.
Har provat en hel del andra foder (Brit Care, Taste of the Wild, Orijen, Precept bl a) och antingen ratas de av hundarna totalt eller så håller dom inte vikten under träningsäsong.

Jag ger mera dog till min vita herde, agiligy ger jag. Han äter det glatt fastän han är kräsen, blev mycke bättre i magen än han var på royal. Och gin i päls och hull :) för mycke spannmål tror ja inte, var på en mycket intressant föreläsning om hundfoder av en opartisk tjej som forskar och analyserar foder. Enligt henne så duger de mesta foder på marknaden mycket bra till våra hundar och att vi inbillar oss att vi måste köpa dyraste maten med enbart kött i. Men hundar är ganska mycket allätare , värre med katter tydligen. Men jag är ingen expert :) men gillar hur min hund ser it och funkar på fodret o det är de viktigaste. Tränar mycket också :)

Ja, dock kommer min hund kastreras. Vanligt är att dom börjar äta mer och går upp i vikt då? Även att pälskvalité blir lite sämre? Min förra hund blev det så för.

Hon som rekommenderade det och hade det till sina hundar sa att hon var väldigt nöjd eftersom deras päls håller sig fin och dom är bra i hull. Har träffat hundarna då jag tränar med henne och dom ser helt nybadade ut. :)

Det låter bra det ni skrivit, det skadar ju inte att prova, han är 11 månader. Ska jag börja med junior 2 då, och nästa påse får bli ett vuxenfoder? :)

Jag ger mera dog till min, helt enkelt för att min uppfödare gett det till alla sina hundar och jag har fortsatt.
Just nu äger hon lax och ris men jag kommer att gå över till agility då hon tränas så pass hårt.

Men hon är välmusklad, fin i pälsen, skiter normala mängder (2 ggr/dag). Äter maten så fort den serveras.

Det enda är som sagt att jag ska byta från lax och ris till agilityfodret för att inte behöva ge så stora givor. Men så tränas hon hårdare än den genomsnittliga hunden.

Ska dock erkänna att jag funderat på att byta foder, men det är av den enkla anledningen att fodret inte går att köpa i staden där jag bor. Annars är jag nöjd med det.

Samma här, ska jag köra på meradog måste jag beställa hem.

Men jag tror det blir mera dog för oss, verkar vara ett bra foder som många är nöjd med. :)

Liknande trådar

G
Hundhälsa Min älskade Cerberus har alltid varit väldigt tunn. Som valp var han som valpar är mest, men från att han blev junior så har han varit...
2
Svar
27
· Visningar
4 397
Senast: Galathea
·
M
Hästmänniskan Hejsan. Jag skulle vilja varna er som funderar på att låna ut era hästar på foder att tänka genom ett par extra gånger, genom att...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 603
Senast: Jenny
·
L
Träning fysiskt.. vet inte om tråden hamnar rätt nu men känner att jag bara behöver skriva av mig lite och kanske få några råd av kloka...
Svar
16
· Visningar
1 719
Senast: Kika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka