Marvin
Trådstartare
Behöver nya sadlar till min häst. Ny hoppsadel för att den jag har (Gold Medal flatback) inte passar hästen (för rak och trycker på ryggen bakom sista revbenet). Ny dressyrsadel för att den jag har (Ordo Equester Venus) inte passar mig, den sätter mig i stolsits.
Hade en sadelutprovare ute som hade lite svårigheter att hitta nåt som passade. Tänkte jag skulle testa lite själv fram tills hon kommer igen. Hästen är 7 år i år, så manken har börjat komma upp lite mer. Ryggen ter sig rak, men behöver ändå en sadel som svänger upp baktill, då anläggningsytan är kort.
Här är en kass bild från sidan:
Ryggen:
Har fått låna hem en Wellington Elite 17", fit 4. Den är rätt hård, men sätter mig i en betydligt bättre position än min egen sadel.
De nya modellerna är väl något mjukare?
Hade en sadelutprovare ute som hade lite svårigheter att hitta nåt som passade. Tänkte jag skulle testa lite själv fram tills hon kommer igen. Hästen är 7 år i år, så manken har börjat komma upp lite mer. Ryggen ter sig rak, men behöver ändå en sadel som svänger upp baktill, då anläggningsytan är kort.
Här är en kass bild från sidan:
Ryggen:
Har fått låna hem en Wellington Elite 17", fit 4. Den är rätt hård, men sätter mig i en betydligt bättre position än min egen sadel.
De nya modellerna är väl något mjukare?