mer bilder på maine coon tjejja

Tviggy1081

Trådstartare
227-2741_IMG.jpg

:love: :love: :love:

Sv: mer bilder på maine coon tjejja

slänger in en bild på min andra coonis...Corona när ja endå är igång..
227-2742_IMG.jpg

Fina katter du har! Hade ett första möte med Main Coon igår faktiskt och var imponerad av deras "nonchalans". Den ena hade en nästan likadan "bläs" som den på sista bilden har.

Vilka vackringar! :love:
Min sambos reaktion på första bilden var: "ÄR de så stora?" :D Så nu måste jag ju fråga: hur stora brukar de bli?

visst är de vackra :love:
Honorna brukar ligga på 4-6kg och hanarna brukar ligga på 5-8 kg och dessa katter är låååånga i kroppen
det finns förstås de som blir större :)
Min Paloma(på första bilden) ligger på 5 kg och är 1,5 år gammal.
Här finns mer info om du är mer nyfiken på denna underbara ras
http://www.mainecoon-katten.se/

Senast ändrad:

Hej på dig!:)
hihi, jo det va hon :D hon blir snart 9 mån ..
tiden går fort som tusan....

Dina katter är jättefina! :)
Hur komplicerad är pälsvården för Maine Coons? Är de lika lättskötta som t ex skogkatter eller har de päls som tovar lätt och måste pysslas om dagligen?

pälsvården är lättare på en maine coon, de har lite silkigare päls och mina borstar jag 1 gång i veckan o de har aldrig tovor :) fast det finns undantag ...det beror ju lite på pälskvalite

Oj vad maffiga dom är! :love:
Har lovat mig själv att om jag nån gång ska ha en raskatt så ska det definitivt bli en Maine Coon. Dom är helt underbara, ser ut som små lodjur nästan :bump:

Liknande trådar

Katthälsa Hej! VI köpte oss en main coon med stamtavla utan anmärkningar på besiktningen. Han började halta för en månad sedan och är nu...
Svar
17
· Visningar
1 824
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
461
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
206
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama