Mens och p-pillerfråga

Prickig

Trådstartare
Har ätit piller till och från senaste 8 åren, konstant senaste två-tre.
Har alltid skjutit upp mensen och bara påbörjat nästa karta utan att knapra i mig sockerpillrena pga plågsam endometrios.
Missade dock att hämta ut nya piller i tid denna gången så tyckte att för första gången på över två år så kunde jag ju faktiskt utsätta mig för lingonveckan :p

Mitt problem är bara att den kommer inte!
Haft värken lite till och från, dock inte så ihärdig som den brukar vara.
Med tanke på endon är det ju mycket möjligt att jag blödit in i buken istället?

Men min fråga är väl egentligen, borde jag rycka på axlarna och börja på nästa karta p-piller eller borde jag avvakta lite och låta kroppen komma ikapp och komma igång som den ska därnere? :p

//Prickig på mobilen
 
Sv: Mens och p-pillerfråga

När jag haft uppehåll med pillren så har jag först fått en 'mens' och sedan har det ibland tagit 8 mån för mensen att komma nästa gång. Men då har jag ju alltså slutat helt med pillren. Med tanke på din diagnos borde du kanske ändå kolla med gyn om det är som det ska, man 'brukar' ju få en blödning när man har uppehåll men samtidigt, äter man hela tiden brukar den inte bli speciellt stor.
Jag äter också utan uppehåll för det mesta men jag får iaf en liten blödning när jag väl har ett uppehåll.
 
Sv: Mens och p-pillerfråga

När jag slutade med mina p-piller efter att ha skjutit upp och hoppat över mensen under lång tid hade jag ingen mens på över ett år. Det var ett bra år haha :p
Ring gyn/sjukvårdsupplysningen och rådfråga med tanke endometriosen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Den 5 december ska jag på julbord, och den 4 har jag beräknad mens Det innebär att just den 5e kommer jag vara mer eller mindre...
Svar
5
· Visningar
857
Senast: karamba
·
Kropp & Själ Detta är en aning pinsamt men nu blev det ändrade planer och det har blivit mer "akut". Jag har gått på p-piller (de blåa och gröna) i...
Svar
5
· Visningar
1 871
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 935
Senast: kryddelydd
·
Kropp & Själ Jag har ätit p-piller i ganska många år men nu tog de slut för ca en månad sen och jag hade inte möjlighet att få nytt recept tills...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: Mell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp