MinIan

Trådstartare
Jag pratade med en på Folksam, hon sa att dom hade MYCKE bättre djurförsäkring än Agria och alla andra. men då frågade jag om dom också krävde intyg om en katt är över 6 år om han han/hon är frisk. men då säger hon att man inte kan försäkra så gamla katter :eek:
men alltså, är det verkligen så? min lilla ögonsten är 8 år, och jag skulle verkligen vilja försäkra han om nått hemskt skulle hända så att han skulle behöva vetrinärvård, för det är ju inte precis billigt :crazy:

hur fungerar det där egentligen? för när jag var inne på agrias hemsida hittade jag ingenting om att äldre katter än 6 år går inte att försäkra, jag får en bild av att gamla katter betyder ingenting, men min 8åring betyder allt:love: har haft han sen han var liten...

någon som vet hur det fungerar??

Sv: men....

Jag har både Folksam och Agria på mina katter, tycker helt klart Agria är bäst, det är väl klart att Folksam säger att dom är bäst om man frågar dom, det säger nog alla försäkringsbolag. Jag har försäkrat äldre katter och det är inga problem, har inte heller behövt lämna friskhetsintyg, men det kan ju vara något nytt.

Som sagt, Agria nyförsäkrar även äldre katter. Över 6 år krävs vet.intyg, och premien blir ju högre på en äldre katt men det är ju förståeligt.

Det är mig veterligen bara Agria som försäkrar katter äldre än 6 år. Man får lite högre premie och ersättningsnivån sjunker ju äldre katten blir (för alla katter, oavsett när de försäkrades).

tackl för svaren alla, för jag tycker det vore konstigt om man inte kunde försäkra en äldre katt även om den är frisk.. ska prata med agria å höra vad dom säger :D

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 366
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka