Men va f... DNs nätupplaga!

tanten

Trådstartare
Jag har haft DN i mitt liv i nästan 40 år. Så fort den kom på nätet började jag läsa den där också. Som prenumerant får man längre artiklar och mer innehåll.

Imorse kom jag inte in på dagens tidning, det var gårdagens. På jobbet hävdar sidan att jag måste ha en ny webläsare för att kunna komma åt innehållet.

Väl hemma kommer jag in på sidan och den är HELT förändrad, amatörmässig och rörig. Första alternativet verkar vara att läsa tidningen sida för sida precis som den ser ut i pappersupplagan. Hittar nättidnignen och den är föga överskådlig, och även den rörig.

Vad i h-e håller de på med!!

/Buttertanten

Sv: Men va f... DNs nätupplaga!

Fick lov att gå in och kolla och jag håller med dig om osmidigheten!
Varken att läsa tidningen som "på riktigt" eller visa artiklarna är särskilt användarvänligt.

Har inte kollat deras nya app som de gör reklam för nu, men jag gillar tidningen för surfplattor iaf!

Har inte kollat deras nya app som de gör reklam för nu, men jag gillar tidningen för surfplattor iaf!

Tar tillbaka det där!
Idag blev jag intvingad i nya appen för att läsa tidningen på surfplattan och då är det nya e-versionen man får läsa i där. Den funkar mkt bättre på plattan än på datorskärmen (& jag förstår att en version är bättre ekonomiskt för dom), men är långt ifrån lika snygg som tidigare (med bland annat reklambilder insprängda i artiklar) och jag hann nästan äta upp hela frukosten innan den hade laddats hem (konstigt då de stora bilderna som fanns tidigare var borta).

De får väl några dagar till på sig eftersom jag ändå har betalat nästa period ganska nyligen, men jag är väldigt tveksam till att fortsätta prenumerera. (Ska givetvis klaga hos dom också inte bara här ;) )

KL
Ringde kundtjänst och sa upp prenumerationen. Förklarade också varför Och möttes av en vänlig och proffsig kvinna som sa att hon skulle ta mina åsikter vidare eftersom de ju är i början av något nytt som också måste utvärderas. Hon berättade dessutom att det är en rejält dyr omdaning de gjort. Men grattis då. :meh:

Det känns dystert. DN har följt mig genom hela mitt vuxna liv.

Ett stort aber är att tidningen endast fungerar om man har senaste IE - vilket vi inte har på mitt företag. Plus alla andra märkliga ändringar. Nu ser DN helt annorlunda ut jämfört med de anda stora tidningarna. Jag läser 4-5 tidningar varje morgon och DNs nya utseende är helt skilt från de andras. Dessutom krävs flera klick för att komma till läsningen av tidningen.

Jag har inte tagit bort DN som startsida på datorn hemma och nu på morgonen möts jag av att DN hävdar att det är den 2 april. Grattis.

Men, då fyller jag ju år idag igen! :D (var samma för mig)

Jag skickade in en fråga till kundtjänst via nya appen förra veckan, men har fortfarande inte fått svar. Chattade med kundtjänst igår som sa att de hade en del att göra efter förändringen, jag kunde inte säga upp förrän min period var slut, men fick iaf en gratis extramånad. Men ska nog ringa in och säga upp nu ändå så de märker av att de gjort något dumt ;)
Såg en del kommentarer på deras Facebook och på appen i Appstore som inte direkt var positiva de heller ;)

Och dagens tidning finns inte ute på varken iPad eller dator, däremot är gårdagens tidning den nya... (och det är fortfarande 2 april!)

Det fick mig iaf att ringa och säga upp prenumerationen imorse, men har då tidningen fram till sista juli, bad dom notera att det berodde på deras nya app iaf.

Det fick mig iaf att ringa och säga upp prenumerationen imorse, men har då tidningen fram till sista juli, bad dom notera att det berodde på deras nya app iaf.

Undras hur mycket detta kostar dem i form av uppsagda prenumerationer? för du och jag som möts på ett internetforum borde knappast vara de enda?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka