MELODIFESTIVALEN 2015 - Andra Chansen

voltis

Trådstartare
Då jag inte tror att det är så mkt mer att säga om sista delävlingen så startar jag här med redan nu tråden för andra chansen!

På lördag möts de låtar som kom på tredje och fjärde plats i deltävlingarna. Det har i flera år varit dueller i andra chansen, men det finns ändå en nyhet i år: färre dueller och fler går vidare!

Alla artister är bara med i en duell var, och vinnaren i den duellen går alltså till final (förut har vinnarna i duellerna mött andra vinnare i flera steg).

De som möts i de olika duellerna är:

Duell 1

1. Andreas Weise – ”Bring Out the Fire”

2. Linus Svenning – ”Forever Starts Today”

Duell 2

1. Hasse Andersson – ”Guld och gröna skogar”

2. Kristin Amparo – ”I See You”

Duell 3

1. Dolly Style – ”Hello Hi”

2. Dinah Nah – ”Make Me (La La La)”

Duell 4

1. Behrang Miri feat. Victor Crone
– ”Det rår vi inte för”

2. Samir & Viktor - ”Groupie”

Ni har ju hört låtarna förr, så vad tror ni om detta då? Och vad hoppas ni??

Så här tror/tycker jag:

Duell 1:
Hoppas- och tror- på Linus Svenning. Hade han varit med i tex sista deltävlingen hade han gått vidare direkt. Jag gillar låten starkt, tycker inte Linus själv är lika stark. Men tror han kan vara med i toppen i finalen faktiskt.

Duell 2:
Hoppas - och tror - på Amparo. Hasse har varit i lite blåsväder och jag tror inte han har tillräckligt många fans. Amparo är mer okänd men låten är fin!

Duell 3:
Här är det nog mer jämnt, beror på hur många småtjejer (som min dotter) som röstar. Då har Dollystyle stor chans. Samtidigt tror jag Dinanah har ungefär liknande fans... dottern älskade hennes rosa hår :P Jämnt skägg men säger Dollystyle.

Duelll 4:
Ungefär samma läge som i duell 3, liknande artister som kanske har liknande fans? Vet inte hur populär Samir är, men han är ju c-kändis och det väger stort hos vissa... Groupie sitter i skallen direkt, tyvärr... Så säger Samir och Victor.

1. Linus Svenning
2. Hasse Andersson
3. Dolly style
4. Samir och Victor

När vår familj fått välja. Ska bli spännande. Mannen tror att Eric Saade vinner hela klabbet, då pojkarna redan lärt sig texten och sjunger med. Dottern vill att Dolly Style ska vinna och själv tycker jag att Måns är bäst!

Känner egentligen att andra chansen kvittar, jag håller på Måns:D

Men iaf så tror jag såhär:
1 Linus Svenning
2 Hasse Andersson
3 Dina Nah
4 Samir och Victor

Jag tycker att låtarna inte var nåt vidare så jag hejar inte på någon speciell. Brukar inte ens kolla på 2:a chansen för det är så urtrist men ska se den med ett par tjejkompisar samtidigt som vi äter god mat och efterrätt. :)

Känner egentligen att andra chansen kvittar, jag håller på Måns:D

Men iaf så tror jag såhär:
1 Linus Svenning
2 Hasse Andersson
3 Dina Nah
4 Samir och Victor
Jag tror på samma utslag. Vilket är gräsligt trist eftersom jag har motståndaren som favorit i alla duellerna....

Jag gillar Weise för att han faktiskt kans sjunga, Amparo för att hon är bara bäst. Andersson borde hållit sig hemma och denna däringa Samir fattar jag inget alls av. Han är ju bara...äcklig?

Va? Varför ska 4 st från andra chansen gå vidare ? gud så dåligt...

Vill (och tror)

1 Arne Weise
2 Kristin Amparo
3 Dina nah
4 vem bryr sej ? hugget som stucket men iom att Måns är en av upphovsmännen så hoppas jag mer på "de rår vi inte för" dvs inte groupie (som för mej också betyder nåt helt annat än de som de vill ha fram...)

Tippar o vill som de flesta andra känns de som; Linus, Hasse, ingen av dem och så Samir&Viktor.

Men jag gillar inte att det är dueller! Örk!

//r

Jag gillar inte upplägget med dueller, speciellt som de inte är lottade utan det är CB som har bestämt vem som ska mötas. Jag förstår att Svenning blir förbannad när han själv hamnar mot en jämnbördig motståndare, medan andra kanske får en "lättare" motståndare. Jag tycker att det skulle varit fri röstning, då hade garanterat både Weise och Svenning gått vidare...

Nog om det, här kommer min gissning:

1. Weise
2. Amparo
3. Dina nah
4. Groupie-låten

Känns som de satt liknande artister/låtar/målgrupper i samma dueller.
Dinanah o Dollystyle är ju båda tex min femåriga dotters favoriter.
Behrangs duo vs Samurs duo - liknande.
Weise o Linus - starkast artister (?)
Amparo o Hasse - blev över (?)
Jag håller med. Fast jag vet inte om någon annan gruppering hade varit bättre :p kom iaf på mitt 40-åriga boendestöd med att sjunga på Groupie idag! :D
Dottern gillar ju Dolly style, i övrigt är det ingen låt/artist som gjort intryck hos mig. Jag håller mig till Måns! :love: :D

I morgon är det dags! :D

Dottern är nog mest taggad då hon gillar både Dinah nah, Dollystyle och Linus som är med i morgon ;)
Dock sover hon borta i morgon, så jag kommer kolla på det hela med en helt ointresserad sambo hehe.

Jag står fast vid min tippning, men tror faktiskt jag gissat fel vad gäller dollystyle... tror fortfarande det blir jämnt men att kanske det ändå är Dinah nah som går vidare`?

Hört Linus låt flera gånger på radion och jag gillar den mer och mer... men vet samtidigt att hans svaga röst inte gör den rättvisa... gaah!

Vad mumsar ni på för gott framför tvn då? Jag har blivit besatt av cheez hearts, men det fick jag en dos av i dag reda... :o Så det blir nog en chokladkaka tror jag!

Jag drog ut en visdomstand igår så det blir inte så mycket mumsande för mig :down:

Tycker att den enda solklara duellvinnaren är Kristin Amparo, resten är dagsformen som avgör.

Jag är inte förtjust i upplägget (eller låtarna för den delen) men kan ju önska ändå. Sätter tippningen inom parentes.
1. Linus Svenning (Det känns rätt öppet men jag tror ändå på Linus.)
2. Det spelar ingen som helst roll. (Det känns öppet även här men tror faktiskt att Hasse tar det.)
3. Det spelar ingen som helst roll. (Tror att det blir Dollystyle.)
4. Det spelar ingen som helst roll. (Är rätt säker på att det blir Samir&Victor vilket jag anser är rent pinsamt för det här landet.)

Vi ko0mmer äta vit kladdkaka med himmelsk röra-glass :d

Liknande trådar

Kultur På lördag får vi äntligen komplettera med de sista 4 bidragen till årets stora final! Det är dags för Andra Chansen och dess dueller...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
4 018
Senast: ameo
·
Kultur Neeej har inte glömt bara jobbat mycket :) På lördag är det dags för Andra Chansen, det är fyra dueller där segraren i varje duell går...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 815
Tjatter Verkligen på tiden att börja bena i detta heta ämne: Andra Chansen i Mello! :banana::banana::banana: Det är som vanligt dueller, och det...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 537
Senast: voltis
·
Äldre Känner att vi redan nu behöver starta denna tråden, den stora tråden om : Melodifestivalens andra chansen! :banana::banana::banana: Det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 472
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar