TwiggyM

Trådstartare
Vill veta allt ni vet om Melagnom på häst. Hur det ser ut, behandling osv. Skriv gärna med länkar till bra sidor.
Mvh Natalie

Sv: Melagnom

Antar att du menar Melanom. Sök på Melanom och häst på Google och här så hittar du nog massa intressant.

/Maria

Senast ändrad:

En av våra ponnier hade det. Hon fick när hon var 20 kanske och hon levde tills hon var 27 någonting. Avlivades inte pga melanomet men hade ganska mycket så det blev ibland infekterat imellan så vi fick tvätta och hålla det rent.

/Maria

en vänninas ponny fick det "skimmel cancer" när han va 20-25 ungefär. började runt analen. spred sig vidare i bla. skapet. han fick svårt att kissa och skapet fick tvättas ganska ofta för där blev inflamerat. när man tvättade rent så kändes det som "vindruvsklasar" i skapet. han levde med det i några år men fick sedan tas bort pga. "klasarna" i skapet och därigenom svårigheterna att kissa.

Liknande trådar

Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Senast: fio
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka