Medlemsskap brukshundklubb?

igbest

Trådstartare
Jag är medlem i två brukshundsklubbar, den ena gick jag med i i år för att jag tänker byta klubb att tävla för. Nu fick jag räkningen på den klubben som jag varit med längst i och summan är på 145kr, jag betalade in full avgift till den nya klubben i augusti i år. Jag vill gärna vara kvar som medlem i den "gamla" klubben för då har jag möjlighet att träna inomhus ibland.
Har jag blivit delmedlem i den första klubben eller varför är den så "billig". Att vara medlem i en brukshundsklubb brukar väl kosta 480kr, det var det jag betalade in till den nya klubben?

Släng iväg ett mail till kontoret eller kassören eller vem det nu är som har hand om medlemsavgifterna. 145 kr är ungefär vad de flesta medlemmar tar för ett delmedleskap. Du kan ju bara tävla för en klubb i taget så det är ju bra om du vet hur det ligger till med huvudmedlemskapet :)

Släng iväg ett mail till kontoret eller kassören eller vem det nu är som har hand om medlemsavgifterna. 145 kr är ungefär vad de flesta medlemmar tar för ett delmedleskap. Du kan ju bara tävla för en klubb i taget så det är ju bra om du vet hur det ligger till med huvudmedlemskapet :)

Fast man kan ju tävla för olika klubbar i olika grenar. Det är kanske dock inte aktuellt i TS fall.

Det finns inget sånt som heter "delmedlemsskap" längre, utan alla medlemsskap är ordinarie :) . Betalar du för ett medlemsskap i en klubb så är du fullvärdig medlem där. Däremot så är det ju så att i den klubb som är din huvudklubb, så betalar du ju även förbundsavgift till SBK (därav den högre kostnaden). Sen kan du ju teckna medlemsskap i hur många klubbar du vill.

Jag är ex medlem i 2 klubbar just nu (min moderklubb och så en där jag tränar väldigt ofta), så då betalar jag medlemsskap + förbundsavgift i min huvudklubb, och sen bara medlemsavgift till den andra klubben :) .

Precis som Miao skriver. Jag är medlem i flera klubbar och förbundsavgiften kommer på en av fakturorna. Jag tävlar dock inte (bruks) för den klubb som förbundsavgiften betalas genom.

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 909
Senast: Cocos
·
Dressyr Jag har inte varit aktiv i en ridklubb sen jag red på ridskolan, och det är tio år sen i år. Började tävla med min nuvarande häst under...
Svar
5
· Visningar
1 605
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund Jag tror jag har koll på läget, men är ändå lite osäker. Jag är medlem i en brukshundklubb A där jag har gått ett par kurser och...
Svar
6
· Visningar
1 009
Senast: Turali
·
Western Jag har funderingar angående AQHA medlemsskap.. Jag har hållit på och försökt få rätt namn på mitt medlemskort hos AQHA sen jag gifte...
Svar
3
· Visningar
1 215
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka