Medicin under amning

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Vad tycker ni, situationen är som följer.

Har en bebis på drygt en månad:love: ammar för fullt och amningen fungerar ypperligt. Har inte ätit någon medicin mot min fibromyalgi (utaom alvedon) sedan jag fick veta att jag var gravid och det har gått hyfsat. Nu har jag dock börjat må sämre, har mer värk, orkar mindre osv. så jag funderar på möjligheten att börja äta antidepressiva igen. Åt dem förut, och ven fast de inte tog bort värk så gjorde det det lättare att stå ut med värken.

Vill inte göra något som kan skada min dotter, men känner att humöret är så pass "dåligt" att det nog påverkar henne också negativt.

Så här stod det dock om min medicin i Fass:
Amning
Rådfråga din läkare eller fråga på apoteket innan du tar något läkemedel.
Fluoxetin passerar över i bröstmjölk. Du ska inte använda Fluoxetin BMM Pharma när du ammar, eller sluta amma under behandlingen.

Så det var ju bara att glömma... Vad ska jag göra då?!

Menlöst inlägg blev det nu, men det kan bero på att jag är trött, har ONT och just blev jävligt less!

Jenny
 
Sv: Medicin under amning

Jag tycker att du ska ringa till din läkare, det kanske finns någon annan medicin som fungerar när du ammar? Och om det inte skulle göra det så kanske du ska fundera på vilket som känns viktigast, att amma eller att du och dottern mår bra... Det finns utmärkta ersättningar att ge istället för bröstmjölk och det är väldigt enkelt att hantera.
Så börja med att ringa läkaren och fråga om dina alternativ!
 
Sv: Medicin under amning

Prata med din läkare om det finns något du kan ta medan du ammar. Annars måste du ju väga vilket du känner är viktigast: att barnet får din mjölk eller att du mår bra.
 
Sv: Medicin under amning

Kontakta läkare.
Det finns säkert mediciner som går att kombinera med amningen.
Så jag tror att det är jättedumt både att försöka att uthärda och att sluta att amma, för det behövs säkert inte göra det valet.
Massor av mammor äter antidepressiva, så det där har de ju erfarenhet av.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp