Maximal otur

K

Kina

Hej, brukar bara läsa inlägg, aldrig skriva, men känner att jag måste "skriva av mig". Just nu är vår kära ponny på Ulltuna efter en hemsk olycka i hagen. Han halkade troligtvis på det lilla "berg" som finns i hagen (det var åskväder o regn) och gled ner på ett omkullfallet träd, fick in en gren högt upp på insidan av bakbenet nära skapet. Det blev ambulans till Ulltuna där de opererade ut en 30 cm lång pinne :(. Vi vet inte om han kommer att klara det eller om det blir komplikationer. Muskler har slitits av osv... snart åker vi och besöker honom, senare i em får vi reda på mer... usch vad jobbigt, många frågor ställer man sig, olämplig hage? (det har gått hästar där sedan "urminnes tider" och ngt sånt har aldrig hänt tidigare), täcker försäkringen (de har stängt nu), vad händer sen? kommer han någonsin att bli återställd? osv...:cry:

Sv: Maximal otur

Usch vad tråkigt för er. Är alltid fruktansvärt när olyckan är framme. Ska hålla tummarna för er!

*tröstkramar*

Sv: Maximal otur

Om det är första olyckan skulle jag inte beskylla hagen.
Platt fyrkant kan man också bryta ben i.

Hoppas det går bra med ponnyn!

Liknande trådar

I
Hästvård Känns som jag har haft maximal otur med min pålle nu. Och i måndags överraskade han mig med att ha ett stort och djupt sår på H-fram ca...
Svar
7
· Visningar
4 466
Senast: pomelo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka