Matvägrar och hetsäter gräs

Cersei

Trådstartare
Hunden är pigg och glad förövrigt men hon har matvägrat sedan i morse samt att hon nekade maten ikväll också. Hon visar tydligt och ofta att hon vill ut och äta gräs och blir nästan okontaktbar. Jag har erbjudit henne vit fisk och ris men hon tittar bara lite snett och går därifrån. Vanligtvis så är hon väldigt matglad så länge hon har kollat att det är "okej".

Jag kom att tänka på nu att för lite över en månad sen skedde ungefär samma sak, hon skulle prompt äta gräs. Jag minns att jag tänkte ge henne en ostbit när jag stod och fixade min macka men hon kunde av någon anledning inte få tag på den, hon försökte äta men det gick inte riktigt fören jag delade ostbiten i delar. Hela den natten minns jag att hon hulkade sig ofta men det kom ingen spya. På morgonen vad allt som vanligt igen..

Kan dessa två incidenter höra ihop även fast det är så pass lång tid emellan? Jag planerar att ringa och rådfråga hos vet imorgon också men hoppas att ni kan stilla min oro eller helt enkelt bekräfta att det kan vara något fel och i så fall vad så jag kan stålsätta mig lite.

Sv: Matvägrar och hetsäter gräs

Ring och fråga veterinär som du planerar, tycker jag.
Kanske är det halsen och tonsillerna som spökar.

En Boxer tik på fyra år :) Tyvärr så lider hon ju av allergier, kvalster och mat ifall det skulle kunna spela in. Hon får spruta varje månad men behöver åtminstone inte längre gå på kortison (tacka buke och foder tips :D). Vad jag har förstått så kan tonsillerna ge ungefär liknande symptom (klåda, öron infektioner osv), hur vet man om det är antingen eller? Eller varför inte båda? Självklart så måste jag lite naivt också fråga om det måste vara något fel eller ifall det bara kan bli så? :angel:

Alltså jag antar att du frågar om det är något som du gjort fel?

Den frågan är ju lite som vad är arv och vad är miljö, dvs hade du kunnat gjort något för att förhindra. Det kan ingen riktigt svara på i dagsläget, åtminstone så får du väldigt många svar.

Men det är lite skit samma, nu är ju inte Boxer den friskaste rasen, så det är väl bara att kolla tonsillerna.

Liknande trådar

I
Övr. Hund Hej alla! Jag blev medlem idag. Ibland tar jag hand om andras hundar när ägarna är bortresta. Nu har jag två hundar hos mig. En av dem...
Svar
4
· Visningar
12 434
Senast: Blinkblink
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka