prinsessfeminist
Trådstartare
Alltså, nu är jag fåfäng så jag rodnar men jag vill gärna ha fårskinnspaddens stötdämpare utan att den syns! Det måste inte vara Mattes, andra märken är kanske också bra?
Har någon av er erfarenhet hur en "kantlös" fårskinnspadd, alltså utan upprullad fårskinn fram och bak ligger under sadeln?
Alternativt, kan man ha den direkt mot ryggen, under schabraket?
Jag har letat på begagnatmarknaden, men där ser det ut som om de med upprullad framkant är det vanligaste- om man inte har runt om. Så det verkar som om jag får investera i en ny.
Jag funderar också på om det är bra att ha fickorna för korrektion, "i fall att", men syftet är egentligen bara tryckutjämning.
Så, please, shoot! Dela med er, både plus och minus!
Har någon av er erfarenhet hur en "kantlös" fårskinnspadd, alltså utan upprullad fårskinn fram och bak ligger under sadeln?
Alternativt, kan man ha den direkt mot ryggen, under schabraket?
Jag har letat på begagnatmarknaden, men där ser det ut som om de med upprullad framkant är det vanligaste- om man inte har runt om. Så det verkar som om jag får investera i en ny.
Jag funderar också på om det är bra att ha fickorna för korrektion, "i fall att", men syftet är egentligen bara tryckutjämning.
Så, please, shoot! Dela med er, både plus och minus!