Ajda
Trådstartare
Lång story short. Jag lyssnade på equipodden och det avsnittet när Jonna Landén pratar sadlar. Hon förespråkar träbol och ullstoppning. Hävdar att latexstoppade sadlar inte formar sig efter hästens rygg, utan tvärt om. Och att man bör ha en padd under dessa.
Jag har en latexstoppad sadel. Och en häst med fula märken på ryggen. Funnits innan sadeln, men sadlarna jag haft har varit proffs utprovade. Så jag skickade ett meddelande och frågade vilken padd hon tror efter min beskrivning skulle vara bra på just min häst.
Hon svarade ullpadd. Är en ullpadd en filtpadd eller en fårskinnspadd?
Filtpadd ger jag inte mycket för. Ser inte ut att göra varken bu eller bä.
Och nästa fråga. Jag har en liten 17” sadel till en liten islandshäst. Skulle storlek M i mattes fårskinnspaddar vara för stort?
Jag har en latexstoppad sadel. Och en häst med fula märken på ryggen. Funnits innan sadeln, men sadlarna jag haft har varit proffs utprovade. Så jag skickade ett meddelande och frågade vilken padd hon tror efter min beskrivning skulle vara bra på just min häst.
Hon svarade ullpadd. Är en ullpadd en filtpadd eller en fårskinnspadd?
Filtpadd ger jag inte mycket för. Ser inte ut att göra varken bu eller bä.
Och nästa fråga. Jag har en liten 17” sadel till en liten islandshäst. Skulle storlek M i mattes fårskinnspaddar vara för stort?