Mått på maratonvagn?

peggan

Trådstartare
Hej!

Vilka mått ska en maratonvagn ha för att vara godkänd för tävling? Hjulbredd osv..

Tack för hjälpen!

Sv: Mått på maratonvagn?

Hjulbredden för enbet ska vara minst 125 cm. Jag tror det gäller för både stor häst och ponny och i alla klasser, men jag är inte säker. Några andra mått finns nog inga regler för, men det ska vara tillräckligt med utrymme mellan vagnen och hasorna på hästen (minst 50 cm). Men det är nog ingen regel utan mer en riktlinje.

Sv: Mått på maratonvagn?

Hjulbredden för enbet ska vara minst 125 cm. Jag tror det gäller för både stor häst och ponny och i alla klasser, men jag är inte säker. Några andra mått finns nog inga regler för, men det ska vara tillräckligt med utrymme mellan vagnen och hasorna på hästen (minst 50 cm). Men det är nog ingen regel utan mer en riktlinje.

Tack så mycket!!

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
344
Senast: CaisaCax
·
Katthälsa Hej allihop! Enligt blodprov så har min 14 åriga katt höga njurvärde, Kreatinin 264 (60-160 ref).. samt Urea 18 (5-12 ref). Han äter och...
Svar
13
· Visningar
554
Senast: Liten
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
951
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka