Mått på knävulster.

Sv: Mått på knävulster.

Varför jag undrar är att jag ska gå till en sadelmakare och be dem göra ett par större/tjockare knästöd till min bomlösa MB sadel. Jag undrar bara hur tjocka man kan be dem om :angel:
jag gillar stora tjocka stöd :d

För min del är de rätt stora men har inte mätt. Menh det är väldigt olika har ´jag märkt beroende på hur de sitter och hur hårda/mjuka de är. Provade en amerigo med stora som var ganska hårda, och då kände jag mej klämd:crazy:
En annan hade lika stora men mjukare och det kändes mycket bättre.
Min har mellan tror jag. Men alltså beror på hur dom sitter och hur hårda dom är.

Mina sitter under - fast kåpan är formad runt stödet så det ser ut som de är utvändiga. Skulle tippa på 7-10 cm breda.

vet inte hur breda mina är, men dom sitter på utsidan. jag tror inte att mäta bredden är rätt väg att gå, för hur dom upplevs beror på den exakta utformningen och vart dom är placerade! är dom höga och tjocka längst upp så känns det större än såna som är mer jämntjocka hela vägen.

ta med dig bilder på en sadel vars knästöd du gillar och be sadelmakaren göra likadana.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: Mli
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Elektron
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I den femstjärniga fälttävlan i Pau ligger Frida Andersén och Box Leo på plats 32 efter dressyren, som de avslutade på 31,9 straff. Det...
Svar
0
· Visningar
62
Senast: Gunnar
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
839
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka