Matsalsbord?

linnlarssonn

Trådstartare
Är det omöjligt att hitta ett matsalsbord som passar in mina önskemål i storlek? :( Gärna inte mer än 75 cm brett men med plats för 3 pers på varje sida så ca 180 cm långt. Hittat ett enda som passat in på måtten men det kostade 11 500 kr plus 2650 kr per stol :meh: Om jag får drömma så ska det vara ljust träfärgat, vita ben är ok men vill inte helst ha målad skiva pga att det slits så fult. Men just nu kan jag tänka mig allt som har hyfsat rätt mått :D
Att tillägga är också att det finns ju en del modeller med iläggsskiva (det jag skrev om ovan hade det) och kan absolut tänka mig det men vill inte att bordsbenen ska bli i vägen för stolarna :idea:

Finns det någon sida som man kan matcha ihop egna mått men inte alltför dyrt eller har någon råkat snubbla över ett bord någonstans som stämmer in på mina önskemål? :rofl:

Jag beställde ett eget av en möbelsnickare. Valde brädor till skivan, exakta mått (80x180), ben och hur de skulle vara placerade. Kostade 5000-6000 tror jag med hemkörning :)

Bygg ett eget? Köp en skiva och lösa ben att skruva fast, så gjorde jag med ett blombord/skrivbord som passar perfekt mellan två bokhyllor i ett av rummen. :idea:
Har faktiskt vart inne på detta! Men vart kan man få tag på passande ben? Kanske finns i nån bygghandel :idea:

Jag beställde ett eget av en möbelsnickare. Valde brädor till skivan, exakta mått (80x180), ben och hur de skulle vara placerade. Kostade 5000-6000 tror jag med hemkörning :)
Detta lät ju perfekt! Får kolla upp om det finns någon bra möbelsnickare i närheten som kan ta sig an detta uppdrag :D Priset va ju inte särskilt farligt det heller, det är ju ungefär vad man kan få betala i en möbelbutik för ett vettigt bord :)

Detta lät ju perfekt! Får kolla upp om det finns någon bra möbelsnickare i närheten som kan ta sig an detta uppdrag :D Priset va ju inte särskilt farligt det heller, det är ju ungefär vad man kan få betala i en möbelbutik för ett vettigt bord :)

Bor du i Skåne så finns min snickare utanför Ystad.

Ja, matsalsbord (eller matbord, semantiken är ju inte helt entydig) i olika storlekar och utföranden finns det rätt gott om på Blocket, i allt från nyskick till väl använt.

Blocket? Secondhand hand?

Ja, matsalsbord (eller matbord, semantiken är ju inte helt entydig) i olika storlekar och utföranden finns det rätt gott om på Blocket, i allt från nyskick till väl använt.
Jo försöker hålla koll på blocket men det känns lite som att leta efter en nål i en höstack när typ hälften av alla säljare inte ens bemödar sig att skriva mått på grejerna :meh:

Jo försöker hålla koll på blocket men det känns lite som att leta efter en nål i en höstack när typ hälften av alla säljare inte ens bemödar sig att skriva mått på grejerna :meh:

Det är ju förstås lite jobbigt men lite får man väl jobba för att hitta ett billigt bord ;-)

Ja jag tycker Blocket är helt hopplöst när det är väldigt noga med måtten på saker. Dels för att 75% inte skriver ut måtten på det de säljer. Och måttet du letar är ju rätt udda också, då ska man hitta någon annan som gjort en speciallösning som de nu säljer. Jag hade inte orkat söka på Blocket, det hade känts som slöseri med tid.

Bygg ett eget bord. Bordsben finns bland annat på Mio.

Såg du Ikeabordet? Jag tycker det låter exakt som det du beskriver?
Ja jag har det i åtanke fortfarande! Kanske får bli det, helst skulle jag gärna ha något "enklare" då rummet i säg kommer bli hyfsat trångt :o Men ska absolut kolla in det nästa gång jag är på Ikea :up:

Tyckte från början att mina krav va ganska små men är nog rätt kräsen ändå :D

Och angående blocket så undrar man ibland om folk ens vill ha sålt grejerna med så dåliga annonser som det finns :meh:

Jag har ett chippendalematgrupp (bord, stolar, skåp) typ liknande som nedanstånde fast i björk:
https://www.blocket.se/stockholm/Chippendale_matsalsgrupp_73555658.htm?ca=8&w=3

Dessa matsalsbord är smala (tror 70-75 cm) och med iläggsskivorna tillräckligt långt som du efterfrågar. Ligger inte högt i pris för begagnat. Gillar man inte färgen går det ju alltid att måla om.

Man kan ju alltid maila säljare och fråga efter storleken om den inte står i annonsen :)

/Lizzie

Liknande trådar

Hemmet Det sitter ett till bakom mig där jag stod och fotade. Inga persienner finns, och det är förvisso underbart ljust (vilket jag vill kunna...
Svar
19
· Visningar
3 997
Senast: Jerseyite
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 381

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka