Ah då är jag med. Tack för förklaringen.Det var väl för lite pa förskolan för att det skulle räcka, ts bor i Tyskland (och jag i Österrike) och har har vi inte den lyxen att all mat serveras pa förskolan/skolan.
Jag har aldrig sett riskakor med socker i och här i Österrike finns det inga rekomendationer alls ang arsenik. Men eftersom det finns det i Sverige har jag väljer jag att köpa majskakor till mina barn. Det far dom inte med sig varje dag men som variation.
När mina har med sig joghurt har dom det i syltburkar, da kan man köpa stora förpackningar och hälla över i burken och barnet kan stänga burken om dom inte äter upp. Ikea har sma burkar, runda glasburkar med lock ocksa (fast det locket är nog svart för ett mindre barn att öppna själva. Jag har ocksa funderat pa hur jag kan förenkla packandet varje dag, tva dagar i veckan är barnen även eftermiddag och da är det 6 jauseboxar som ska förberedas och det tar tid.
Ang riskakor med socker så är det främst de som är smaksatta om jag mins rätt men dom kanske mest säljs här.