Sv: Mätintyg

Utdrag ur mätreglementet:

4. Ponny kan mätas från och med det år den fyller ett år. Årsintyg för ponny yngre än fyra år gäller endast under det år det utfärdats. Därefter skall ponnyn mätas vid 4, 6 och 8 års ålder. Av årsintyg skall framgå hur länge det är giltigt. Ponny som vid mätning tidigast vid 4 års ålder har en mankhöjd som understiger övre kategorigräns med minst 5 cm behöver ej mätas om förrän vid slutmätning.

Från och med 8 års ålder utfärdas slutmätningsintyg som gäller för resten av ponnyns liv om det inte enligt detta reglemente punkt 9 och 10 blir ogiltigt efter kontroll- eller FEI-mätning.

Med undantag för kontrollmätning får ponny mätas högst två gånger under samma kalenderår och då endast av samma mätmän.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Hej. Jag undrar hur säkra alla hem-test för Gardia är? Jag har 7 katter, testade en på måfå som inte har symtom. Enligt testet är han...
2
Svar
28
· Visningar
1 249
Ekonomi & Juridik Ska besikta en häst. 5 år ingen skadehistorik. Den var röntgad som 3 årings UA. Export. Fått plåtar och godkända av egen vet. Säljes av...
Svar
15
· Visningar
1 432

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka