Bokkenokke
Trådstartare
Alltså..... boxarna ska upp i helgen.... och jag har ännu inte kunnat bestämma mig för vad för sorts material jag ska ha i stallet Tittar på bilder på nätet (men där kommer det ju förstås upp diverse lyxstall så fort man söker på något) och tänker "wow! Snyggt! Det där ska jag ha!" Sen nästa bild, "nej det där ska jag ha!" "Eller kanske det där...." "Eller...." Gaaaahhh!!! Vet inte om jag vill ha träboxar (alltså plank) på liggande eller stående, gjutna boxar, muradeboxar, skivboxar eller vad..... Hjälp!
Väggarna i stallet är murade (alltså av sånt där avlånga, röda stenar.... vad heter dom nu igen??) som jag tänkte måla vita. I taket är det stora bjälkar som jag ska betsa mörka och resterande trätak målas i vitt. Jag tänkte först att jag vill ha endast boxar av plank på liggande som jag sen bara lackar (flera varv) så att man får den där snygga träfärgen att synas. Men nu har jag fått så många olika sätt att göra boxarna på så jag håller på och blir galen! Jag ska idag och hämta allt material och har ännu inte bestämt mig för VAD jag ska ha
Vad har ni i ert stall? För/nackdelar? Bilder? Idéer? Tips?
Väggarna i stallet är murade (alltså av sånt där avlånga, röda stenar.... vad heter dom nu igen??) som jag tänkte måla vita. I taket är det stora bjälkar som jag ska betsa mörka och resterande trätak målas i vitt. Jag tänkte först att jag vill ha endast boxar av plank på liggande som jag sen bara lackar (flera varv) så att man får den där snygga träfärgen att synas. Men nu har jag fått så många olika sätt att göra boxarna på så jag håller på och blir galen! Jag ska idag och hämta allt material och har ännu inte bestämt mig för VAD jag ska ha
Vad har ni i ert stall? För/nackdelar? Bilder? Idéer? Tips?