Matchningsproblem ;0)

Tiili

Trådstartare
Köpte ett par nya Pikeurbyxor på rea som jag tänkte ha som tävlingsbyxor och tyckte att de såg typ ljusbeiga/cremefärgade ut när jag kolla på dom(tycker fortfarande:confused:), nu när jag kolla upp färgen på Pikeurs färgkarta så är de tydligen i färgen sesam och på kartan så ser de typ grå ut..:grin: Jag tycker fortfarande att de är jättesnygga men vad tusan ska man matcha med för färg på handskar och plastrong??:confused:

Matchningsproblem på hög nivå...jag vet.:p:D

Sv: Matchningsproblem ;0)

Nu vet jag inte riktigt hur den där färgen ser ut:p, men i alla fall:
Vantar finns ju i en massa olika färger, så du borde ju kunna hitta ett par i ungefär samma färg. Plastronger däremot har jag bara sett i vitt (och har för mig att jag läst i TR nån gång att de måste vara vita).
Men tävlingsskjortor finns ju i en massa färger, fast kragen är i och för sig alltid vit.

Så mitt svar blir nog att du får bestämma själv vad du tycker är snyggt. Sen beror det ju på vad du har för färg på kavajen, har du brun kavaj kanske du vill ha bruna vantar, eller nåt...

Jag kör den mer lättmatchade varianten, svart kavaj och vita byxor:D Men tycker det är riktigt snyggt med typ champange/creme-färgade byxor, och resten brunt (kavaj, hjälm, stövlar).

Men alltså. Ser de ut att vara ljusbeiga så är de väll det, även om färgkartan säger ljusgrå. Det är väll verkligheten som räknas ;).

Ljusgrå handskar är nog inget större problem. Sedan finns det ett svenskt företag (mor/dotter) som tillverkar sjukt snygga plastronger efter beställning. Hör med dom om de inte kan sy upp en plastrong som matchar dina ridbyxor (googla företaget)!

Haha, jo man kan ju tycka det, men jag kanske har dålig syn eller nåt..;) vågar inte beställa saker som jag tycker e "typ" i samma färg sen ser byxorna helt plötsligt jättegrå ut när man gör det hela till en outfit;):o...jaja, det får väl funka med vitt så länge...eller marinblå handskar kanske...??

Tack för plastrong tipset!:)

Jag röstar för marinblå handskar istället för vita
(även fast jag egentligen tycker det är snyggast med vita:D, men det är ännu snyggare om allt matchar, så tills du hittar ett par som matchar byxorna så tycker jag att det blir snyggare med blått:))
(fast egentligen är ju händerna en bit ifrån byxorna, så så länge handskarna inte sticker ut allt för mycket så gör det ju egentligen ingenting om det är en färgnyans fel hit eller dit ;) Ibland blir mitt matchningstänk lite väl konservativt ibland, haha)

Märket Equipage brukar ha många olika färger på sina handskar, och finnas i de flesta hästaffärer (förutom typ hööks och granngården) så om du har någon hästaffär i närheten kan du ju ha dina ridbyxor på dig och kika på handskar samtidigt:idea: (eller är det bara jag som springer runt med ridkläder när jag ska handla hästgrejer:p) Finns det inga kanske dom kan hjälpa dig att beställa hem ett par i liknande färg. :)
Det finns säkert andra handskar som har flera olika färger också. Letar du noga borde du tillslut hitta ett par.

Hoppas du hittar prylar i samma färg så kommer ni ett snyggt ekipage på tävlingsbanan:banana: (ni är säkert snygga nu också, men, ja du fattar nog:p)

Senast ändrad:

Jag har cremefärgade Pikeurbyxor och blandar hej vilt. Brukar ha brun kavaj (eller blå men då brukar jag ha vita byxor) men svarta handskar och stövlar/shortchaps. Skjorta blir vad jag känner för för dagen men de flesta har vit krage.

27932722.jpg

Liknande trådar

Utrustning så nu måste jag komplettera garderoben under hösten. Förslag på prisvärda kläder med god funktion och som ser hyfsade ut mottages...
2
Svar
22
· Visningar
2 463
Senast: Armani__
·
Utrustning Räknar med att försöka att komma ut på lokaltävling med min lill skrutt :) antingen nu i höst eller till våren, lite beroende på hur...
Svar
7
· Visningar
3 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka