• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lawendel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 2 018
L

Lawendel

Behöver lite hjälp. Vilka färger tror ni min ponny skulle passa i? Funderar på grönt, men han passar ganska bra i vinrött också ;).. Är själv inte sådär värst bra på att matcha, så jag skulle bli glad om någon svarade :D! Ursäkta om bilden inte är så bra, men jag har tyvärr inte några bra bilder på honom, och ingen vill ju knäppa kort när jag rider heller :(..

Här är han då (jag vet att han är bukig :crazy:..!) :

6140403.jpg

Sv: Matcha?

Jag tror att oliv, mossgrönt och andra lite mer mörka gröna dämpade färger skulle vara fint och så marinblått. Även kornblått (om man gillar att det blir lite mer kontrast i färgen) Någon lite "halvskitig" turkos skulle oxå vara fint men det finns inte så mycket sånt.

Okej ;).. Ska kolla vad jag tycker han passar bäst i :)..! Vad finns det för bra märken där man kan beställa matchande huvor och schabrak (alltså till tävling :P)? Vet ingen själv, men någon annan borde väl komma med nå förslag :)?

Kolla Jacson nyaste, snygga och bra, finns i alla de färger han passar i.

Luvan går dessutom att brodera på :)

Finns i set med luva, täcke och schabrak och i färgerna mörkgrönt, vinrött och mörkblått!

Någon som hittar några bra bilder på dessa?

Finns i set med luva, täcke och schabrak och i färgerna mörkgrönt, vinrött och mörkblått!

Wiiie, ska kolla :D

Jag hittar det inte :cry:..! Finns dom på hemsidan eller?

Förresten, han har brunt träns, och snart en brun sadel också :p! Kanske är bra att veta :smirk:

Kör på mossgrönt, marinblått och brun/beige. Inte vinrött!!!!!!!!!! eller några andra sådana röda nyanser heller.
Beställa schabrak med huva kan göras, om man är redo för att punga ut lite extra, från tex scarpati. Själv gillar jag RG mest. ifall du tex ska tll falsterbo (går nog över nätet också) kan du själv välja färger, pasopoalper och kantband. Man kan tillbringa en hel dag där!!! dock är det rätt mycket dyrare....Men det håller i evigheter, tvätt efter vätt. Och man är antagligen helt ensam med färgerna.

Kör på mossgrönt, marinblått och brun/beige. Inte vinrött!!!!!!!!!! eller några andra sådana röda nyanser heller.
Beställa schabrak med huva kan göras, om man är redo för att punga ut lite extra, från tex scarpati. Själv gillar jag RG mest. ifall du tex ska tll falsterbo (går nog över nätet också) kan du själv välja färger, pasopoalper och kantband. Man kan tillbringa en hel dag där!!! dock är det rätt mycket dyrare....Men det håller i evigheter, tvätt efter vätt. Och man är antagligen helt ensam med färgerna.

Ska tyvärr inte till Falsterbo :cry:... Men ungefär hur mycket kostar "egenmatchat" schabrak och huva från Scarpati eller RG då?Får ju inte va för dyrt heller :crazy:

Ni tyckte ju grönt och beige/brunt, och jag har faktiskt två såna från h**ks :p! Vardagsscharbrak tills vi kanske börjar tävla och jag ska köpa snyggare grejer :banana:!

(dock suddiga bilder, våran kamera är knäpp :crazy:)
Beige:
11529249.jpg

(oliv) Gröna:
11529250.jpg

RG-schabrak kostar 950 att beställa, huva vet jag inte rikigt... måste bara få säga att det är riktig kvalite, men det är ju mcket pengar... Det får man tag på genom www.toprider.se. Scarpati är inte lika dyrt, kanske halva priset? Går oftast att få hem genom lokala ridsportsbutiken. Också finfin kvalite.

Kvalitet eller inte så tycker jag RGs schabrak ibland ser tråkiga ut efter tvätt. Skulle nog handtvättas för att inte dra ihop sig. Personligen betalar jag inte drygt 900 spänn för ett schabrak som behöver handtvättas.

RG-schabrak kostar 950 att beställa, huva vet jag inte rikigt... måste bara få säga att det är riktig kvalite, men det är ju mcket pengar... Det får man tag på genom www.toprider.se. Scarpati är inte lika dyrt, kanske halva priset? Går oftast att få hem genom lokala ridsportsbutiken. Också finfin kvalite.

Njaa, 950 är för mycket, man är ju inte stenrik precis :crazy:.. Men från vilken (t.ex.) ridsportbutik kan man beställa Scarpati?

Elektron: det probemet känner jag inte till. Mitt vita RG tvättar jag efter varje gång det använts, dvs kasnke 10 ggr sedan april, och det är ingen skillnda på det från när jag fick det.

lawendel: tex svensk ridsport i kungsbacka tar hem Scarpati.. vet ju inte riktigt var du br, men det går säkert att få tag på återförsäljaren.

Elektron: det probemet känner jag inte till. Mitt vita RG tvättar jag efter varje gång det använts, dvs kasnke 10 ggr sedan april, och det är ingen skillnda på det från när jag fick det.

lawendel: tex svensk ridsport i kungsbacka tar hem Scarpati.. vet ju inte riktigt var du br, men det går säkert att få tag på återförsäljaren.

Ok.. Men finns dom att se på hemsidan? Jag hittar dom inte :confused:

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 216
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 290
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka