Mata inte katterna!!!!!!

Nillizan

Trådstartare
När ska folk lära sig!? Man ska inte mata en katt som har halsband eller är id-märkt. Då har katten troligen ett hem och ja, vad blir konsekvenserna av att du matar denna katt!?

Har en klasskompis som blev totalt utskälld av en äldre dam som tyckte att kompisen inte tog hand om sina katter. De kommer och tigger mat och givetvis ger damen katterna mat och nu blir hon inte av med dem.
Kompisen menade på att hon inte får mata hennes katter, för det kan hon göra själv, det är ju hennes djur liksom.
Men damen totalvägrade och tycker att det är så synd om djuren, de är ju så hungriga! :devil:

Hur gör man med en sådan granne!?

Sv: Mata inte katterna!!!!!!

ja det är helt sjukt med människor som matar så katterna flyttar in hos dem. okej om det var som med min kompis.. hon hade en katt omkring strykandes i flera månader, annonserade & polisanmälde och allt men inget svar. då började de mata och har den nu som deras katt. :) men innan man vet att den är övergiven ska man då verkligen inte locka dit den som du säger.

har tyvärr inte ngt svar på frågan annars än att gå över och snacka allvar med henne igen!!

Jag förstår ditt problem, jag har varit i samma sits. Jag gick till slut och sa till grannen att hon måste sluta mata och släppa in mina katter, men senil som hon var så fortsatte hon och strax därpå flyttade vi så då var problemet löst :)

Ja suck ja, jag har omvänt problem. Katter flyttar hem till mig. Bor på landet med få grannar. Min katt har kattluckor till garage/pannrum så den har klösbräden och fåtöljer att sova i ute samt även mat- och vattenskålar ute. Kärlek och sällskap får den inne. Men andras katter flyttar hem till mig :( VARFÖR? Trivs de inte hemma? Jag vill inte ha dem!!! Men har en par hektar mark och har kissen som arbetande katt och vill givetvis, när jag har möjlighet, ge den möjlighet att gå in och äta och sova fastän jag är i jobbet eller nattetid när jag sover. Varför skall min katt behöva sitta hungrig ute när den inte måste?

Våran granne är likadan. Han älskar att skämma bort våran ena katt med räkor, skinka och kräftost.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
663
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar