Mäta halt av cigarettrök i lägenhet?

Ludd

Trådstartare
Har en granne som är storrökare. Röker i stort sett konstant. All rök drar in i min lägenhet, längs med golvlister och upp genom golvet. Gräsligt. Bor i etta (brf), så detta påverkar mig jättemycket. Under sommarmånaderna har jag balkongdörren öppen hela tiden, men på vintern blir ju det alldeles för kallt.
Tejpar med jämna mellanrum längs med listerna (byter ut tejpen då o då, alltså) men det hjälper bara marginellt.
Grannen själv vägrar täta på sin sida. Han är dessutom bästis med brf:s ordförande som själv är storrökare...:(
Det måste väl finnas ngn utrustning man kan låna från kommunen som mäter den faktiska rökhalten i luften? Ngn som vet?

Sv: Mäta halt av cigarettrök i lägenhet?

Kontakta din kommuns miljöförvaltning och be att få prata med någon som handlägger hälsofrågor rörande bostäder!

Du är inte ensam, jag har samma problem i mitt kök att lukt kommer in från min granne. Både cigarettrök och matos, inte så kul. Jag har dock en hyresrätt så jag får ligga på min värd, har dock inte orkat på ett tag :cool:. Det gäller ju att han röker på sin sida precis när jag ska visa dem att det lukar med annars verkar man ju mest hypokondrisk.

Kom o tänka på en rätt så skabbig bild som jag såg på en lägenhet där en boende hade rökt inomhus i flera år. Det hade bildats typ rödfärgade bubblor i taket från all rök. Fattar inte vad det var, men äckligt var det!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka