F

fjording90

ska snart flytta våran häst.:) till ett stall där vi får köpa kraft foder själva. så jag skulle vilja veta vad ni ger era hästar för foder och hur mycket det kostar. bara intresant vad ni ger för märke. tack för ditt svar.:bow: :bow: :bow:

Sv: mat!

Utöver hö/halm så får mina Green Power Lucerne och Fibergi bas. Lucernet är ju egentligen inget kraftfoder utan grovfoder så jag "lurar" mina pållar att tro att de får fulla hinken med kraftfoder :angel: . Lucernet kostar 100 kr/20 kg och fibergin 159kr/25 kg.
//marti

Jag ger ensilage och krafft ponny till min Fjording, samt lite betfor på kvällen.
Jag köper Krafft för det säljs på Granngården som är närmast för mig att handla på. :d

Jag ger utöver hö, halm och lusern: Fibergi låg (145:-/ 25kg) och Spillers Conditioning mix (165:-/ 20kg) Till det blir det ju lite mineraler, betfor, salt och lite smått och gott... ;)

Jag ger min ponny Krafft Energi (ca 240:- 30kg tror jag), Krafft Grund (ca 150:- 30kg) och betfor.

Jag ger min nordiskorsning som nog kan liknas med en fjording 5dl betfor 2liter strå lusern tre morötter, viltöksbulver och mineraler vet inte vad det kostar riktigt tror lusernet kostar eftersom jag får dra av momsen och betalar på faktura...så jag ahr dålig koll just nu.
Hur mycket du ska ge hästen är ju beroende på hur mycket den går, om den är svår att hålla i hull etc.
Vad har hästen käkat nu då? Kan du inte ge den samma sak om det funkat?

// Anna

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
505
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
559
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 874
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama