Mat till kusen

S

smecksmock

Hejsan!
Jag rider en varmblodstjej på 8 år, ca 165 mkh, lite åt det tunnare hållet, men inte pga undervikt, utan pga att hon håller på att bygga muskler. Hon rids 4 dagar i veckan (egentligen vill jag att hon ska tränas varje dag, men det är inte min häst och jag kan inte åka dit oftare) 2 dagar dressyr, å 2 dagar uteritt (klättring eller intervallsträning). Jag undrar hur ni tycker att hennes foderstat bör se ut. Hon har fri tillgång till hösilage när hon går ute. Kan inte komma på mer nödvändigt att säga, förutom att hon, som sagt behöver bygga muskler. Jag är mycket tacksam för förslag. :smirk:

Sv: Mat till kusen

Om hon behöver nåt för att bygga muskler så är ju lusern väldigt bra eftersom det är ett grovfoder som är proteinrikt. Hästen måste ju ha tillräcklig mängd protein för att kunna bygga muskler, så att hon är tunn kan ju bero på proteinbrist. Vet du värdena på hösilaget?

Liknande trådar

Hoppning Hur lägger ni upp träningen nu i vinter? Vad behöver ni träna på? Har er häst vilat något? När börjar tävlingssäsongen? Som det ser ut...
Svar
3
· Visningar
1 502
Senast: fio
·
Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 228
Senast: Zamira
·
Foder & Strö Jag skaffade häst för ett halvår sedan och har lite bryderier i mitt stall. Jag har aldrig haft häst innan, men även de som har stallet...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 152
Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta...
2
Svar
21
· Visningar
2 804
Senast: MaritH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar