Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad bra, tack.Jag blev också helt nyligen med kattunge - hon äter Mjau "Kattunge", både blötmat och torrfoder, och växer så det knakar och är blank o fin i pälsen, så drar slutsatsen att den är helt okej. Dessutom svensktillverkad, vilket jag gillar. Jag har för många år sedan jobbat som konsult åt företaget som tillverkar Mjau, och har generellt gott intryck av dem - ett seriöst och trevligt företag som iaf har som ambition att erbjuda bra djurfoder.
Tycker det känns rätt bra att ha en skål torrfoder stående som "backup" trots utfodring två gånger om dagen med blötmat. Min lilla äter inte så mycket åt gången, och blötmaten blir ju äcklig om den står för länge, så bra om hon kan gå och äta även som "mellanmål". När jag märker att hon blir hungrig ofta ökar jag mängden blötmat, men känns svårt att "komma ikapp", hon växer massor och verkar bli hungrigare och hungrigare hela tidenGe mycket blötmat, så behövs inte torrfoder.
Så är de med vår madame med. Hon gnäller när hon är hungrig så då brukar vi stoppa till henne lite mat men sen har hon som sagt också torrfoder men hon äter hellre blötmat eller Mush.Tycker det känns rätt bra att ha en skål torrfoder stående som "backup" trots utfodring två gånger om dagen med blötmat. Min lilla äter inte så mycket åt gången, och blötmaten blir ju äcklig om den står för länge, så bra om hon kan gå och äta även som "mellanmål". När jag märker att hon blir hungrig ofta ökar jag mängden blötmat, men känns svårt att "komma ikapp", hon växer massor och verkar bli hungrigare och hungrigare hela tiden
Nu föredrar jag själv blötmat, men risken med att ge det i värmen är även att flugor lägger ägg i det. De verkar inte vara lika benägna att lägga ägg i torrfoder.Lägg maten i kylskåpet/frysen och sedan på en kylklamp. Det tinar långsamt och håller sig bra även när det är varmt och är långa dagar.