Mat men vad?

Sonic76

Trådstartare
Funderar på att byta från Carrier senior/light vetefritt till nåt annat. Är inte riktigt nöjd med helheten.
Skulle vilja ha ett smakrikt, spannmålsfritt foder. Men vad ska man välja? prisklassen kan ligga mellan 300-700 för en 15 kgs säck. Vill gärna ha nåt som är bra för tänderna med.

Skulle det gå med färskfoder? De flesta märkena har varianter som är helt fria från spannmål. Vill man gå ett steg längre kan man gå in på "riktig" BARF dvs kött som inte är förmalet och blandat utan där man mixar själv med omalet kött. Det finns ingen bättre tandborste än att gnaga på ben och äta rått kött. Torrfoder gör att tandstenen kommer som ett brev på posten.

Om det är torrfoder som gäller, kollat på Tuggmästarens? Monster äter anka (ser nu att de börjat med fisk också, det har han inte provat) och tycker faktiskt det är riktigt gott, och han är kräsen. Priset är lite mysko, man tjänar väldigt på att beställa två eller fler, men det är ju bara att göra det då. :D

Skulle det gå med färskfoder? De flesta märkena har varianter som är helt fria från spannmål. Vill man gå ett steg längre kan man gå in på "riktig" BARF dvs kött som inte är förmalet och blandat utan där man mixar själv med omalet kött. Det finns ingen bättre tandborste än att gnaga på ben och äta rått kött. Torrfoder gör att tandstenen kommer som ett brev på posten.
Ja färskfoder funkar nu när Granngården kan fixa och jag kan köpa en del kött genom icabutiken. SKa kolla upp det, måste ju beställa kattmat så beställa färskfoder funkar ju med.

Funderar på att byta från Carrier senior/light vetefritt till nåt annat. Är inte riktigt nöjd med helheten.
Skulle vilja ha ett smakrikt, spannmålsfritt foder. Men vad ska man välja? prisklassen kan ligga mellan 300-700 för en 15 kgs säck. Vill gärna ha nåt som är bra för tänderna med.
Kika på Acana eller Simpsons Premium. zooplus.se har båda. Simpsons finns från 469 kr för 12 kg och billigare om du köper två säckar. Acana finns i flera internetbutiker, men zooplus har nog de lägsta priserna. Simpsons är brittiskt. Acana är kanadensiskt. Har använt Acana i flera år och det har funkat jättebra på våra hundar. Det finns flera olika sorter att välja på. Nu testar vi Simpsons också och det går bra hittills. Simpsons har lägre priser än Acana.

Kika på Acana eller Simpsons Premium. zooplus.se har båda. Simpsons finns från 469 kr för 12 kg och billigare om du köper två säckar. Acana finns i flera internetbutiker, men zooplus har nog de lägsta priserna. Simpsons är brittiskt. Acana är kanadensiskt. Har använt Acana i flera år och det har funkat jättebra på våra hundar. Det finns flera olika sorter att välja på. Nu testar vi Simpsons också och det går bra hittills. Simpsons har lägre priser än Acana.

Jag körde min ena labbe på Simpsons och var väldigt nöjd. Tyckte att hon höll sig bättre i vikt på lamm än på anka (hon har lätt att gå upp i vikt).
Smaken kan jag inte säga så mycket om, hon är som sagt labbe och äter vad som helst.
Jag tycker dessutom att fodret ligger rätt bra proteinmässigt, på många spannmålsfria foder skenar andelen i höjden rejält.
(Anledningen till att jag bytte foder var helt av praktiska skäl, närmaste grannen beställer en hel pall med annat foder så det finns hemma hela tiden, dessutom kan båda hundarna äta samma sort då.)

Purizon är jag väldigt nöjd med! Använder det mest som träningsgodis då jag främst ger färskfoder och barf annars. Då tiken är kräsen är det ju viktigt att det är smakrikt och hon tycker det är mums:)

Innehåller 70% kött och resten grönsaker osv. Inget spannmål. Mina är bra i magen även direkt utan invänjning. Jag ger lamm och lax men alla sorterna verkar väldigt smakrika :)

Liknande trådar

Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och...
2
Svar
23
· Visningar
2 235
Senast: SiZo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 561
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 615
Skola & Jobb Jag står inför den spännande och inte så lite skrämmande utmaningen att hitta ett nytt jobb, då jag blir arbetslös inom några månader...
Svar
13
· Visningar
1 597
Senast: nowayout
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka