Mästerkatten i hängselbyxor

Dentaku

Trådstartare
För två veckor sedan hittade jag en liten knöl på Skinnys mage och efter ett besök hos den lokala veterinärkliniken var vi igår till djursjukhuset för att få den misstänkta juvertumören bortopererad. Lyckligtvis såg lungarna fina ut på röntgen och inga förändringar syntes. Även om jag räknar med att biopsin kommer att visa att det var elakartade förändringar, eftersom det är absolut vanligast på katter, och det är omöjligt att säga något om framtiden känns det ändå skönt att ha operationen avklarad.

Så nu har jag en liten konvalescent hemma. Skinny beter sig nästan precis som vanligt igen men får metacam och har ju ett operationssår som inte får rengöras vare sig av henne själv eller av hunden. Tratt fungerar ok på natten, hon kan sova med den, men knappt äta och har problem med att gå omkring här hemma eftersom hon vill stryka sig mot saker och då fastnar hela tiden... Så idag fick hon i stället ta på sig ett par små hängselbyxor tillverkade av ett par bebisbyxor som både jag och min bror haft på oss när vi var lika små som en Cornish Rex. :D Efter en inledande skepsis så har det fungerat riktigt bra och hon är ju bra mycket sötare än med en tratt på huvudet...

byxkatt2.jpg


Mysbyxor.jpg
 
Sv: Mästerkatten i hängselbyxor

Ja, det har du ju rätt i! Får fixa en liten toppluva också! :D
 
Sv: Mästerkatten i hängselbyxor

Så söt!:love:

Nu blir jag påmind om att jag såg på ett kattprogram på Animal Planet (tror jag det var) om en kvinna i USA som uppfunnit någon slags tight dräkt, typ våtdräkt, att ha på katten istället för tratt.:idea:
 
Sv: Mästerkatten i hängselbyxor

Tight våtdräkt låter som om man vill ha en infektion för att såret inte blir luftat tillräckligt.

TS: sött!
 
Sv: Mästerkatten i hängselbyxor

Byxorna fungerar fortfarande utmärkt, till och med vid lådbesök och såret verkar läka fint. Efter att Bison påpekat likheten med Katten Findus så var jag ju tvungen att klippa och klistra lite också:

Findusskinny.jpg
 
Sv: Mästerkatten i hängselbyxor

Så gulligt. :love: Underbar idé; mycket bättre än tratt. Påminner mig om en liten kattstackare jag tog hand om, hon var bara skinn o ben när hon flyttade hit och så frusen. Jag gjorde en liten fleeceklänning åt henne. Mkt uppskattat. :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp