Måste ta ner idegranar/buskar

C

CarolineNSV

Vi har fått arendera mark som hästarna ska få gå på i sommar. Den innehåller en liten kulle med skog, och där upptäckte jag några buskar, som jag helt bombsäker på är ide. (Jag ska ut o ta kort idag för att försäkra mig).
Pappa säger typ, "Ja men inte går de väll på dem när de har så mycket att äta..."
Men jag vill INTE ta några risker. Så jag håller på att kämpa iallafall för att stängsla in buskarna runt om. Fast helst av allt skulle jag vilja ta ner dom.. men eftersom det inte är våran mark... Och visst skulle man kunna fråga, men pappa som har "hand om det" tycker det är "löjligt" ut hans synvinkel att fråga markägaren om att ta bort dem.. Han tycker jag "daltar" för mycket med hästarna... ibland blir jag så trött, även om jag är oerhört tacksam för all hjälp jag får.

Ja ska f*n mig ta yxan o gå o hugga i smyg :bump:
Tror inte nån av er skulle riskera det? Är det jag som är fjantig?
Jag tar alltid allt på fullaste allvar. Och rätt ska va rätt!
Även om jag får ta massa skit från folk som inte fattar hur allvarligt det kan bli...

Jag återkommer med bilder. ;)

(vet inte om tråden ligger rätt)

Sv: Måste ta ner idegranar/buskar

Jag hade frågat markägaren om lov att ta bort det, du kan ju inte få mer än Nej .
Förklara för honom.
Han kanske tycker det är bättre att ta bort dom än att ha en massa Extra "hagar" i hagen;).

Hej från hambo

Jag hade frågat markägaren om lov att ta bort det, du kan ju inte få mer än Nej .
Förklara för honom.
Han kanske tycker det är bättre att ta bort dom än att ha en massa Extra "hagar" i hagen;).

Hej från hambo

Japp, ska nog ta o göra det. :laugh:

Ha en fortsatt fin dag i det vackra vädret!!
//Caroline

Tack detsamma
Jag flyger till Holland i kväll för att festa i dagrna 3 !!

Ska bli skoj

Hej från en festsugen hambo

Hälsa din far att hästar gillar idegran och att 250g är dödlig dos. Och se till att hästarna inte kommer i närheten av dem.

Lycka till!

Tänk också på att idegran är enormt tåliga så för att få bort dom måste dom nästan grävas upp!
Det kommer nya skott där du kapar dom fortare än du hinner blinka.

Jag har svårt att tänka mig att idegran växer på hagmark. Det är en odlad trädgårdsväxt och växer inte vilt. OM det är idegran skulle jag be att få ta bort den.

Jag har svårt att tänka mig att idegran växer på hagmark. Det är en odlad trädgårdsväxt och växer inte vilt. OM det är idegran skulle jag be att få ta bort den.

Jag har börjat fundera på att om det kan vara enbuskar/träd? Jag är dålig på växter. Menjag vet bara att detta påminner om idegran.
Jag ska ta fram kameran idag o lägga ut några bilder.

Det är betesmark plus att det ligger lite "skog" på ett ställe.

Lättast kanske är att bara stängsla runt dem istället :D om de inte är för många förstås.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 318
Senast: dobbis
·
Relationer Med risk för att detta blir väldigt långt, så ber jag redan nu om ursäkt. Jag har för några veckor sedan brutit med min särbo. Det gick...
Svar
18
· Visningar
2 899
Senast: Monstermom
·
Hästvård Fick ett erbjudande om att ta med min häst till en alternativ behandlare (kinesisk medicin, akupunktur) då det blivit ett återbud...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
19 143
Senast: Lickety
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 188
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka