måste man ha kavajen?

C

Cutie

hej! nu frågar jag lite här, jag undrar om man måste ha på sig kavajen alltid när man tävlar? igår var vi ute på en lokal tävling o då hade jag bara min tävlingsskjorta på mig o de va ok men så sa en komps till mig att i de alla flesta fall får man inte ha just den skjortan för att det står KL (kinsland) jättestort på ärmen, nu brydde dom sig inte på den här tävlingen, men min fråga är då, får man rida i skjorta på alla tävlingar? är det ok att det står KL på ärmen? (för övrigt så står de ingen text på den, endast en liten detalj som de står kingsland men den är inte synlig om man inte står mkt nära) och andlening att jag frågar är för att det var typ 25 grader varmt igår på platsen och man VILL inte ha en varm svart kavaj på sig då :D

Sv: måste man ha kavajen?

Rida utan kavaj får du om:

Dommaren har godkännt detta på tävlingsplatsen!
eller om om du har säkerhetsväst på dig, dock skall skjortan eller polotröjan har lång arm.

Reklam får man inte ha om man inte är sponsrad av företaget all info hur man får vara kläd hittar du i TR

okeii men min skjorta är kortärmad o de sa de inget om? men de har alltså med att göra att domarn godkänt det?

"Klädsel ska under tävlingsritten och vid prisutdelning vara.
Ridkavaj (fr.o.m regionala tävlingar) vid lokala tävlingar och lägre kan ridkavaj bytas ut mot fritidsjacka/långärmad tröja utan kapuschong/huva.
Överdomaren får även medge att ryttarna tar av ridjackan då vädret ger anledning till det."

*muffinsmet*

Som du skrev så var det 25 grader. Alltså tog dommaren hänsyn till detta och lät er rida i kortärmat.

Jag jobbade som funktionär på tävlingen och precis som de säger så var det domaren som tillät att ni red i skjorta. Men hon sa också att det var tvunget att vara ärm på skjortan, kort eller lång spelade ingen roll men inget helt utan ärm.

Liknande trådar

Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 708
Senast: Habina
·
Hoppning Hur tolkar andra följande bestämmelser? och samt Anledningen till min fråga är en tävling för några veckor sen då det varma vädret...
Svar
17
· Visningar
2 662
Dressyr Behöver lite hjälp från er bukare efter att jag suttit och läst TR II ikväll och har några frågor jag fortfarande är lite osäker på...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 027
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar