Måste ha hjälp!!

J

Joakim85

Jag har ingen erfarenhet direkt av häst, men jag hoppas ändå att jag kan få tips och råd utav någon/några här på Bukefalos. Det är nämnligen så att jag funderar på att skaffa häst, och hästen verkar OK osv, och min sambo har hållt på med ridsport sedan hon var liten snorunge.
För er som inte fattat så är jag en kille på 25 år som nu börjat få upp ögonen för hästar och rida.
Min fråga är: Vart kan man ha en häst? Vad säger reglerna om att ha den i trädgården på bete t ex? Det finns en familj som lyckats få byggtillstånd av hage, ministall och lösdrift, mitt i samhället, bland villorna.
Men vad säger lagen om att ha en häst i sin egna trädgård? Har stängsel som är cirka 165-170 högt. Säger inte att jag ska ha det nu, så oroa inte er för det. Utan det var mest en tanke som slog mig innan.

Sv: Måste ha hjälp!!

Ring länsstyrelsen och kolla jorbruksverkets hemsida. Det finns MASSOR med regler för hur man ska hålla häst.

Men tex när jag var i Flyinge i höstas, hästsportens centrum, så stod där många pållar i trädgårdarna hos folk i Flyinge by och bodde säkert i gamla garage.

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·
Hästvård Hej! Jag har problem med min nordis vallack som är född 2002. Han magrar ur nu på vinter, framför allt nu på våren. Skulle vilja veta...
2
Svar
37
· Visningar
7 478
Senast: skuggi
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 656
O
Hästmänniskan Nu är det på gång - de första "spadtagen" för min och min sambos köp av hans barndomsgård :) Jippi! Vackrare kan man inte bo. Båda...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 672
Senast: Lina123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar