Måste ha en hundbädd...

pulkaskurk

Trådstartare
På torsdag kommer min hundflock att utökas med en Riesen på obestämd tid.

Eftersom jag i nuläget har två Dvärg Schnauzrar så har jag ingen passande bädd till kommande hund.
Så det måste såklart införskaffas.
Nu till min fråga, vart hittar jag en hyfsat snygg och prisvärd bädd tillräckligt stor för en Riesen?
Tycker allt jag hittar är så smått :meh:
Eftersom hunden inte är min och inte ska bo här resten av livet så vill jag inte lägga ut några enorma summor på en bädd.
Men önskvärt är att den är brun/beige och är relativt lätt att göra ren.

Sv: Måste ha en hundbädd...

Hej!

Jag skulle satsa på att köpa en biabädd. Kanske inte det billigaste men sjukt enkelt att hålla ren och hållbar. Går att hitta i många olika färger.

Lycka till!

Biltema har biabäddskopior som är helt okej, för ett par hundralappar. De är dock svarta...

Delvis kl

Hööks har liknande kopia, dock i brun. Den största finns bara i varuhus och är stor!

Bia-bädd är min favorit alla gånger! Hundarna gillar dem, de är rätt snygga/diskreta och lätta att göra rent.

Mamma och pappa köpte en kopia biltema för de behövde utöka sin "samling". Kvaliten är ju sisådär, men eftersom ni inte ska ha prinsessan så länge kanske det kan vara värt prisskillnaden mot originalet? Mammas schäfer får plats i biltemas största utan problem förövrigt.

Bia-bädd är min favorit alla gånger! Hundarna gillar dem, de är rätt snygga/diskreta och lätta att göra rent.

Mamma och pappa köpte en kopia biltema för de behövde utöka sin "samling". Kvaliten är ju sisådär, men eftersom ni inte ska ha prinsessan så länge kanske det kan vara värt prisskillnaden mot originalet? Mammas schäfer får plats i biltemas största utan problem förövrigt.

Men åh vad jobbiga ni är! ;)

Biabäddarna och kopiorna är ju så kopiöst fula och de ser ju inte ens sköna ut...
Men de är väl säkert bra ändå...
Vi får väl kanske ta ett depåstopp på Hööks då och se om de har någon i lämplig storlek..
Vill ju gärna ha en brun men annars får jag väl titta förbi biltema.

Köpte 4 stycken bäddar från biltema till min systers hundar och dom gillar dom allihopa :D Så helt obekväma är dom nog inte ;)

Men åh vad jobbiga ni är! ;)

Biabäddarna och kopiorna är ju så kopiöst fula och de ser ju inte ens sköna ut...
Men de är väl säkert bra ändå...
Vi får väl kanske ta ett depåstopp på Hööks då och se om de har någon i lämplig storlek..
Vill ju gärna ha en brun men annars får jag väl titta förbi biltema.

Våra hundar sover gott i dom :D Men de har också en go pläd i :)

Ta en tuschpenna och skriv BRUN på sidorna Fixat

:rofl::rofl::rofl:

Och TS....Grattis till mer skägg :up:

Mitt skägg har en Bia-kopia + filt och han trivs :)

Sen är det ju så här, mattes hjärtegull har:
-En Bia-org. blå
-En hundsäng, modell stor och tjock från Ullared
-25 sånna där flossiga bitar man köper på löpmeter
-350 filtar
-Liggunderlag i bilen

Och vart sover hundskrället, jo på golvet. I bilen har han dessutom en himla sjå med att vika undan liggunderlaget.

Jag skulle köpa en sån löpmetersbit som markerar "din plats" för hunden. Klart! (finns dessutom i många färger och mönster)

Sen är det ju så här, mattes hjärtegull har:
-En Bia-org. blå
-En hundsäng, modell stor och tjock från Ullared
-25 sånna där flossiga bitar man köper på löpmeter
-350 filtar
-Liggunderlag i bilen

Och vart sover hundskrället, jo på golvet. I bilen har han dessutom en himla sjå med att vika undan liggunderlaget.

Jag skulle köpa en sån löpmetersbit som markerar "din plats" för hunden. Klart! (finns dessutom i många färger och mönster)

Meh! Vilken liten gris du har som väljer golvet av alla ställen när du anstränger dig så! :D

Mina ligger sällan direkt på golvet, de ligger oftast i soffan eller sängen och ibland på vardagsrumsmattan.
Därav jag tänkte att även den större nya förmågan vill ligga bekvämt...

Det finns billiga stora bäddar på typ rusta, ö&b och liknande varuhus. De brukar dock inte vara jätteroliga just ur renlighetsperspektivet.. Samlar lätt på sig smuts.
Men ska du bara ha något tillfälligt och inte vill lägga mer än några hundra så är nog det bästa alternativet.

Ta en tuschpenna och skriv BRUN på sidorna Fixat

Haha eller hur! Du vet inte hur kräsen jag är inte hör jag :p

:rofl::rofl::rofl:

Och TS....Grattis till mer skägg :up:

Mitt skägg har en Bia-kopia + filt och han trivs :)

Hmm tack eller så, jag ska ju inte ha ngn mer hund och framförallt inte en Riesentik i fel färg..
Men men så kan det gå jag hoppas att det ska gå bra iaf :)
Är dock lite orolig att jag kommer att behöva gå dubbla promenader, 3 hundar och bara 1 fungerande hand kan ju bli spännande till en början iaf...

Men det ser iaf ut som att det får bli en biabädd eller kopia och Rusta såg ut att ha ngn stor "kudde" som jag tänkte ha nedanför sängen om hon inte vill sova i sängen..
Då ska jag väl inte bli helt ruinerad iaf :)

Lite OT:

Midjebälte is the shit om du måste gå med alla tre och bara har en hand att arbeta med.. :D Du behöver ju inte ha alla tre i det, men en eller två och den/de andra i handen! :)

Mvh Domino_s

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka