Måste bara få skriva av mig lite...

Sammet

Trådstartare
ÅH! :love:

Prinsen gick så bra idag! Måste bara få skriva av mig lite av lyckan, eller dela med mig rättare sagt.

För en vecka sedan gick han någorlunda avslappnat och i form i höger varv, vänster var han spänd i. Så släppte vänster sida och igår gick han någorlunda lika.

Och idag så gick han väldigt bra och avslappnad så jag testade på trav i båda varven...och vilken lycka när jag fick bibehålla formen i traven! :love: :bump:
Det kanske inte var den vackraste traven, med bogar som skjöt ut och rann iväg åt sidan, men det är ett enormt framsteg i det stora hela! Och ingen kan ju vara perfekt direkt... :crazy:

Vilken otrolig känsla och lycka det var! :)

Med tanke på att han gått med huvudet högt och spänt för ett halvår sedan när jag började rida för EWA så känns det underbart!
När jag började för henne kunde han inte ens böja halsen utan att gå in på en volt, och han stressade otroligt mycket vid ridning och gick med huvudet som om han hade check (osäker på stavningen men sån de har på travet) på sig.
Känns helt underbart med tanke på att han bara är riden ett halvår (och jag är perfektionist och inte stressar med min utbildning av hästar).

Nåja... :crazy: ...jag är nog ltie galen som blir lycklig en hel dag bara för att hästen går bra...eller???

Senast ändrad:
Sv: Måste bara få skriva av mig lite...

Det är kul att "den lille bruna" börjat slappna av och komma till ro, det behöver han så att ni kan komma vidare. Men som du själv sa, skynda långsamt brukar vara den bästa vägen!

Bara våran Ewa skulle ta och komma hem, hon är efterlängtad ;)

Senast ändrad av en moderator:

Jaha, rider du för Eva Hjälmbrandt, eller?

Min pålle har också en tendens att skjuta ut bogen i, få se vad blir det nu, höger eller vänster varv? Å, jag kommer aldrig ihåg vilket!
Ena varvet har vi svårt att galoppera i också.

Ett halvår det tycker inte jag är nå länge i dom här sammanhangen!

Jag tycker du beskriver det som är en värdefull insikt i hur svårt arbetet med att träna en häst kan vara.

Min Prinzen gick inte alls bra idag,han var så distraherad av den andra hästen i manegen och att portarna var öppna, plus att jag var sur för att våran tränare inte dök upp!! så ja klappa han o satt av

Nej, jag rider för EWA här på buke. Hon bor, i vaaaanliga fall *tittar bestämt på eva* :mad: ( ;) ) i Råne en bit i från lule...men nu har hon försvunnit till ett land lååångt härifrån och alla vi längtar efter henne sååå mycket!!! *viskar maniskt och hypnotiserande* "Kom hem kom hem kom hem..." :D

Bra val tycker jag! De flesta tror att hästen inte märker om man är sur men de märker den allra minsta känsloskiftning och att rida en häst när man är sur är sälland roligt...

Jaa...ungefär 1 mil från Råneå. Var bor du själv?

Luleå.
Har hästarna på Wallöfs gård i Björsbyn om du vet var det är.

Nimbus skrev:
Det är kul att "den lille bruna" börjat slappna av och komma till ro, det behöver han så att ni kan komma vidare. Men som du själv sa, skynda långsamt brukar vara den bästa vägen!

Bara våran Ewa skulle ta och komma hem, hon är efterlängtad ;)

Ewa är även efterlängtad av mig och sin prins som jag nu har hand om varje dag. Gissa om han är duktig nu också! Slutorna i trav sitter perfekt! Luke måste verkligen gilla hösten för han har en himla motivation nu. :D

Sammet skrev:
Luleå.
Har hästarna på Wallöfs gård i Björsbyn om du vet var det är.

Ja, det vet jag. Har även varit där. Jag kanske kommer och hälsar på?

Är det nån här på Buke som kan och vill lära ut akademisk, som bor i södra Skåne?
Skulle vilja komma vidare med pållen...

Vad roligt att det går bra för dig och Luke, har faktiskt tänkt på er i veckan!

Pantern har varit skruttig hela sensommaren/hösten så vi håller på att sätta igång, han ser tyvärr mest ut som en galen bumbibjörn :crazy:

Vi kanske skulle ta och göra en gemensam ansträngning under hösten och träffas allihopa? Det hade kunnat vara roligt!

ja tyckte det kändes bäst,när ja rider vill jag vara helt fokuserad på bara ridningen o vara lugn,så mitt hjärta slår lugnt (dom räknar ju hjärtslagen vilket e läskigt,eller ja dom vet hur fort det slår o vet sen om man e stressad,rädd,arg m.m)

Nimbus skrev:
Vad roligt att det går bra för dig och Luke, har faktiskt tänkt på er i veckan!

Pantern har varit skruttig hela sensommaren/hösten så vi håller på att sätta igång, han ser tyvärr mest ut som en galen bumbibjörn :crazy:

Vi kanske skulle ta och göra en gemensam ansträngning under hösten och träffas allihopa? Det hade kunnat vara roligt!

Ja, det hade varit kul! Speciellt kul om vi kan åka på bentkurs tillsammans. ;) Nu är vi ju alla utan tränare också och man kan behöva lite inspiration. Hade så gärna försökt få upp Jennifer igen...

Jennifer har inte möjlighet än på ett tag...*saknar*

Men det där med Bentkursen lät ju som en bra ide!!!

Precis :)

För det är ju faktiskt ganska synd om oss, så nog tycker jag att vi förtjänar en Bent-kurs ;)

Och varför inte en gemensam träff på Wallöfs?

En akademisk träff där vi har lite skoj och utbyter tankar!? Alla AR intresserade är ju välkommna!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 281
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 460
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama