Massor med tips med galoppträning.

M

missmuppsan

Nu är de så att jag har köpt mig en ridtravare som jag nu ägt i två månader, har nu börjat lite med galoppen i höger varv har en jätte bra galopp, men jag får verkligen honom inte i vänster galopp..

har haft en tjej som provridit honom och också försökt, men det går inte. han fattar bara höger galopp...

kilopraktorn har varit ut och kikat på honom och han är ren som en nöttjärna..

någon som kan komma med massor med tips?

har provat att fatta både från skritt och trav.. snäällla kom med massor med tips..

har provat i lina också.. går inte heller.. :S

mvh annelie

Sv: Massor med tips med galoppträning.

Du får nog mer tips om du använder sökmotorn. Kolla under tex. grundutbildning. Söker du på ridtravare och galopp så får du fram määääääääängder med information! :idea:

Om jag ska komma med en tanke ang ditt problem så tror jag det beror på att hästen inte är tillräckligt stark än. Så pressa inte för hårt. Är det inga fel på hästen så kommer han galoppera för dig när han är redo. :)

Sv: Massor med tips med galoppträning.

Hej svejs jag rider in min unghäst nu och tränar på galopperna..Han har lättare för vänster. Min tränare tipsade mej om att göra fattningen när jag rider i trav mot en vägg..(alltså ridhusväggen)och fatta galoppen samtidigt som jag vänder åt det hållet som galoppen ska fattas i..Hänger du med?? Funkade bra. Lycka till

Liknande trådar

Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 646
Senast: Josofinito
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 892
Senast: Dopy
·
Ridning Hej! Rider just nu en travhäst som jag ska utbilda till ridhäst. Det går bra just nu för det mesta och han kan komma ner i relativt bra...
Svar
8
· Visningar
877
Senast: Lingon
·
Träning Hej har lite undringar om någon har tips på hur jag ska få min häst att galoppera lättare. Hon går super fint i höger varv och svänger...
Svar
8
· Visningar
948
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama