Massera med en maskin

Sonic76

Trådstartare
JAg har ju en treåring som har behandlats i bogmuskulaturen och vi ska massera henne.
nu undrar jag om det går lika bra att massera med en maskin som är gjord för människor?
har ni provat det?
JAg har inte känt på hur mkt en sån vibrerar men om den är någorlunda borde den väl fungera bättre än en människas fingrar eller?
Man orkar liksom mera om man har litehjälp.
Annars köper jag en sån trägrej på hälsokosten.

Sv: Massera med en maskin

Jag har använt min ryggmassör till hästen. Den är STOR och kraftig, två runda huvuden. Själva apparaten ser ut som ET :D

De hästar jag använt den på har gillat den, dock inte när man är på för tunna ställen, alltså där man inte har ett tjockt lager muskler att jobba på. Bogen kunde jag aldrig komma åt på en häst, den blev livrädd.

Det funkar även med ett tunnt täcke på, då blir inte maskinen så smutsig (om du tänkt ha den hemma igen).

Sätt den mot höftknölen eller axeln på dig själv och känn efter hur det känns... "Skallrar det" i benknotorna så skulle jag inte använda den på hästen heller.

Jag skulle inte använda den "nära ben" fast jag använder inte apparat alls längre för jag "kan själv"... :idea:

/// ghost

Vår maskin vibrerade ganska ordentligt (fast det gick ju att ändra, körde aldrig med det kraftigaste). Alla hästar (och människor!:bump:) tyckte det var jätteskönt. Vi skyddade den med en bit lakan. Körde främst på baken och med svg effekt på hals, bog etc.

Jag kör också med "ET". Och givetvis ska man aldrig massera på andra ställen än mjukdelar vare sig med händer eller apparater. ET funkar bra, det finns olika huvuden och olka hastigheter. Kanonbra!

:)

Bra att veta, annars brukar jag låna en hästapparat från en granne men den viberar nåt hejdlöst så det blir jobbigt för både mig och hästen.
Ska åka och prova några apparater i helgen om jag är ledig vill säga:)

Jag använder en elektrisk och hästarna älskar den. Den har Ir ljus vilket är poppis. Använder aldrig högsta styrkan, börjar alltid på rumpan där det finns tjocka muskelgrupper och går stora omvägar kring beniga partier.
På känsliga spända hästar brukar jag bara massera rumpan i ett par dagar tills de slappnar av, sen kan man gå vidare.
Tryck inte, låt maskiinen bara vila mjukt och låt vibratorn göra jobbet.

Tycker ni att "ET" Är bra? Vi har en sån juh!! Ska nog ta med och testa den på Apollo! HAr inte vågat!
Djurjouren, du brukar ju ha lite koll.. ÄR det en sådan du använder? Vår har nämligen också IR och så... SKa jag använda den tycker du?

Är det en så´n här ni menar med ET kanske?
http://www.equi-pro.se/

Jag har en sådan och några hästar tycker att det är lite otäckt, men jag gissar att de skulle vänja sig ganska snabbt. Den hästen jag använder den på gillar det, helst vill hon trycka nosen mot den så att hela mulen vibrerar...

Den är också behaglig för egen del. IR-ljuset är dock ur funktion så det vet jag inget om.

Visst är den en sån! Iaf den jag menar! Ska kanske ta med den till stallet då och testa? Det kan iaf inte skada då eller?

Testa du, pållen gillar det säkert. Jag har inget riktigt fodral till min, så jag brukar ha en t-shirt eller liknande runt den så att den inte ska bli smutsig.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag har sen jag var liten tänkt på mig som ett misstag, att något blev fel när jag kom till och att jag inte är gjord för det här livet...
Svar
12
· Visningar
2 000
Senast: Lillefrun
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 191
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Alltså. Det finns ju organisationer för de som inte har någon att "fira" ihop med, att umgås med och bara är allmänt ensamma på...
2
Svar
20
· Visningar
2 270
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar